Hoe kan Peter R de Vries toch uitzenden?

Peter heeft de rechtzaak verloren maar toch wordt op tv gezegd dat hij over een uur de bewuste beelden gaat uitzenden. Hoe kan dat als de rechter het verboden heeft?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

"Volgens de programmamakers, televisiezender SBS en programmaproducent Endemol, dient de uitzending een groot maatschappelijk belang. ''Dit zou zwaarder moeten wegen dan de privacy van een tot levenslang veroordeelde lust- en kindermoordenaar'', aldus SBS in een toelichting."
"De rechtbank stelde in de uitspraak vrijdag een dwangsom vast van 15.000 euro voor zowel SBS en Endemol als de beelden toch worden uitgezonden. Mocht dat laatste inderdaad gebeuren, dan is het aan Koos H. om in actie te komen.

De rechtbank komt niet zelf in actie. De Vries: ''De mogelijke consequenties zijn ons duidelijk, maar we hebben het ervoor over.''

Kortom: Ik gok erop dat Peter R. de Vries vermoed dat Koos H niet in actie gaat komen tegen uitzending, omdat Koos H dan nog meer in het nieuws gaat komen en ik heb zo'n vermoeden dat hij daar ook niet op zit te wachten.
Mocht Koos H wel de dwangsom opeisen, ja 15.000 Euro is natuuriljk een schijntje voor SBS 6 & Endemol, zeker gezien de aandacht die dit programma nu al gekregen heeft door de rechtszaak, de uitspraak en het naast zich neerleggen van de uitspraak door bovengenoemde partijen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Exact! Paalusje+

Andere antwoorden (8)

Hij zal het risico wel willen nemen, of hij zend ze op zo'n manier uit dat het wel toegestaan is.
Alles voor de kijkcijfers!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ze de beelden uitzenden moeten ze een boete van 15000 euro betalen heeft de rechter bepaald
Ook kan men alleen de geluids opnames laten horen dan krijgen ze geen boete

Toegevoegd na 1 minuut:
wat is belangrijker de waarheid wat die man allemaal heeft gedaan of zijn privacy
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
reactie op je toevoeging: die afweging heeft de rechter al gemaakt. Als prdv het daar niet mee eens is had hij in beroep moeten gaan. Zo doen wij dat in ons land... (ten minste, wij met uitzondering van prdv)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zijn wel meer mensen die de wet en de dingen die 'wij' moeten doen in ons land niet nakomen, Koos H bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoevaak heeft hij de pracy niet geschonden van de slachtoffers? dus van mij mág Peter! maar ja ik ben dan ook geen rechter..
Hij mag niet uitzenden op straffe van een dwangsom. Nu betaalt hij de dwangsom. Dat laat onverlet dat hem nog een schadevergoeding opgelegd kan worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zowel de programmamakers als SBS en Endemol zijn van mening dat de uitzending –die overigens niet is bekeken door de rechtbank– wel degelijk een groot maatschappelijk belang dient.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als hij het wel uitzendt, kijken er 15000 mensen meer, en verdient SBS er 150.000 euro meer aan reclame-inkomsten mee. Dan zou hij gek zijn als hij het niet deed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij mag hij de beelden van de verborgen camara niet gebruiken van de rechtbank...nou daar bedenkt Peter écht el wat op zodat het ons helemaal duidelijk is ook zonder beeld!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe kun je bepaalde dingen doen, ondanks dat deze verboden zijn?
Dagelijks worden er honderden overtredingen begaan van dingen die niet mogen, en misschien wel verboden zijn.
je kunt een verbod natuurlijk altijd in de wind slaan en het toch doen, hier zitten natuurlijk wel consequenties aan verbonden. Maar als jij bereid bent deze te aanvaarden, kun je uiteraard ieder verbod overtreden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon op play drukken. Dat is toch niet zo moeilijk.