het verschil is dat staatstelevisie door de staat wordt gecontroleerd en propaganda uitzend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet per definitie. Enkel wanneer de staat zelf totalitair is. Wist je bijvoorbeeld dat de Duitse zender ZDF ook een staatsomroep is? Zo zijn er wel meer in Europa hoor ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb hier ca. 2000 tv kanalen waaronder 6 ZDF kanalen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Allemaal van Merkel ;-) Minnetje is overigens niet van mij.
Een door de staat gecontroleerde televisieomroep, wordt 'Staatstelevisie' genoemd. Een voorbeeld van staatstelevisie in de praktijk, neemt ons mee naar Venezuela. De Bolivariaanse Republiek Venezuela ligt in het noorden van Zuid-Amerika. Sinds 1998 is Hugo Chávez de president van Venezuela. Hij maakt veelvuldig gebruik van Staatstelevisie. Hoe is dat in Nederland? Is de berichtgeving daadwerkelijk objectief? Is er sprake van belangenverstrengeling, waardoor berichtgeving 'ingekleurd' lijkt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je gebruikt verkeerde woorden. Je hebt commerciële en publieke televisie. De eerste wordt betaakd uit reclame en de tweede uit de staatskas. Net zoals de adverteerde bepaalt wat er op een commerciele zender wordt uitgezonden, zo bepaalt de overheid wat er op een publieke zender wordt uitgezonden. Tegen dat kaatste hebben veel mensen bezwaar, en spreken daarom afkeurend van 'staatstelevisie'
Ik ben het zeer eens met de kreet 'weg met de publieke omroepen' WE maken op veel gebieden de expliciete keuze voor marktwerking en bij de televisie moet dat ook gebeuren. Ik kijk dan ook nooit naar de publieke omroepen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je maakt de onjuiste vergelijking tussen staatsomroep en publieke omroep. Een publieke omroep krijgt zijn gelden deels door subsidies, maar het programma komt niet van de staat. De regering stelt echter wel eisen aan het aabod, bijvoorbeeld cultuur, informatie, amusement, en alleen reclame tussen programma's, niet in een programma. De staat zorgt er zo voor de pluriformiteit in stand te houden. Daarom ben ik van mening dat de publieke omroep behouden moet blijven. Einde betoog ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met normale televisie boedoel ik ook commerciële en publieke televisie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij kennen geen staatstelevisie in de politieke betekenis, bovendien als je naar italie kijkt, dan functioneerdzelfs commerciële televisie als staatstelevisie.
Ik blijf het verkeerde woorden noemen.
En ik blijf bij mijn mening dat de publike omroepen gewoon in het bestel moeten worden opgenomen, m.a.w. met marktwerking. Pluriformiteit vanwege de overheid is staatstelevisie.
Ook hier Einde betoog.