Zal er helemaal geen Champions league meer zijn op de Nederlandse tv?

Nu de NOS de rechten voor de Champions League niet meer heeft, gaat iemand anders het doen, of komt het nu niet meer op de Nederlandse tv, zonder extra te betalen voor sportkanalen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Televisie

Antwoorden (3)

Het zal vast ergens uit worden gezonden. Het is nu vooral nog een spelletje wie het meeste wil betalen. De NOS heeft besloten om deze keer niet mee te doen met het spelletje. Aangezien het om belastinggeld gaat.
RTL heeft laten weten interesse te hebben, maar niet tegen elke prijs.

Als ze er met RTL niet uitkomen, dan zullen ze heus wel de prijs verlagen. Want iets verdienen is altijd nog beter dan niets verdienen.

http://www.vi.nl/nieuws/champions-league-vanaf-2015-niet-meer-bij-de-nos.htm
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Of misschien naar fox, en dan achter de decoder betaal tv.
In ieder land mag een partij de rechten aankopen. De NOS deed dit altijd omdat het toegang had tot bergen belastinggeld waardoor iedere Nederlander mee moest betalen aan de dikke auto's van de grote balschoppers. Als ik het me goed herinner ging het om 60% van het totale budget van de NOS. Nu de politiek wil dat Hilversum gaat bezuinigen, heeft de NOS zich teruggetrokken en gaat Voetbal eindelijk uit reclames betaald worden. Reclames die worden bekeken door diegenen die ook graag naar voetbal kijken en dat is een stuk eerlijker.

Hoeveel men voor de rechten gaat betalen is niet duidelijk. De biedingen in het verleden waren altijd blind en de biedingen van de NOS waren altijd prima omdat het belastinggeld daar letterlijk tegen de muren klotste. Nu zullen de rechten heel wat minder opleveren omdat de commerciële omroepen gewoon minder budgetten hebben. Wie er exact met de rechten vandoor gaat is onduidelijk, maar de rechten worden per land verkocht en de bieding is voor uitzendingen in Nederland. Het moet en zal dus een partij zijn die de uitzendingen in Nederland op TV gaat brengen. Dat zou ook FOX kunnen zijn met haar betaalzender, maar ik geloof dat de rechten het verplichten om een deel gratis uit te zenden.

Je merkt het vanzelf, maar ik zou me niet al te veel zorgen maken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens mij heeft omroep MAX de rechten gekocht. En dan denk je, wat! Omroep MAX. Dat dacht ik ook. Maar ik las het volgens mij op nu.nl of op facebook.