op de camping digitaal opnemen. werkt niet, hoe kan ik dit wel doen?

hallo
op de camping is n digitale antenne van hunzelf, met n beperkt aantal zenders.
ik kan , ook met n decoder niet opnemen via mijn video op hdd recorder.
weet iemand hoe ik toch rtl4 5 of 6 kan opnemen?
de analoge zenders , nl1. 2 en3 lukt wel.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Televisie

Antwoorden (2)

Dat kan eigenlijk alleen met de recorder thuis. Want met alleen een ('gratis') antenne kun je geen commerciele zenders ontvangen, op geen enkele manier, en dus ook niet opnemen. Het signaal is er gewoon niet, het wordt niet doorgegeven, dus niet opgevangen dus komt niet binnen.

Je zou het kunnen oplossen door een kleine satellietschotel op je caravan te zetten en een satellietontvanger aan te schaffen. Maar dan ben je er nog niet, want gratis is er niet zo veel te ontvangen. Dat hade je al gemerkt. Je zult een abonnement met een provider moeten afsluiten om de door jou gewenste zenders te ontvangen. Geen goedkope hobby.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ned 1,2,3 zijn zogenaamde 'free to air' zenders die ongecodeerd de ether in gaan. Commerciële zenders zijn gecodeerd en alleen als je een decoder hebt met een CAM module(canal+) met een smartcard met een geldig abonnement kun je ook die commerciële zenders ontvangen... is die digitale antenne een schotel of zo'n digitenne dingetje? voor beide geldt overigens hetzelfde....