Moeten de kandidaten van The Voice niet betalen voor de nummers die ze coveren?

Bij de Voice of Holland coveren ze altijd nummers. Ik dacht dat je hiervoor moet betalen. Ze brengen de nummers wel uit op single, en een aantal komen ook in de top40. Moeten de kandidaten dan niet betalen? Of betaalt The Voice dat?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Televisie
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De producent (uitgever) betaald dat (en verdiend er het meest er aan) . :)

Het beste antwoord

Ze moeten inderdaad betalen om gebruik te maken van andermans creatieve werken. De kandidaten die meedoen aan de serie, zullen dat echter niet uit eigen zak hoeven betalen (zou wel echt heel duur worden), de makers van de Voice zullen wel een licentie hebben genomen om het te mogen coveren. Ze moeten daarnaast een bepaald percentage van de omzet afgeven aan de rechthebbenden voor de verkopen van singles, downloads en etc. Maar dat zal de platenmaatschappij of de productiemaatschappij van de Voice wel regelen voor de kandidaten.