Is de overheid verplicht om de publieke omroep via de ether uit te zenden?

De publieke en regionale omroepen zijn gratis te ontvangen met Digitenne.
Ik lees vandaag dat het niet zeker is of het blijft bestaan.

http://tweakers.net/nieuws/95541/kpn-wil-ook-na-aflopen-vergunning-digitenne-blijven-aanbieden.html

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Nee, dat is de overheid niet en dat staat ook nergens in de wet.
Op 12 december 2006 zijn de analoge TV-zenders afgezet en dit is dan echt het einde.
Ik verwacht echter wel problemen in de tweede kamer. Want alleen met Digitenne kon je gratis naar Nederland 1, 2 en 3 kijken. (en je regionale omroep) Je hoeft daar geen abonnement voor af te sluiten. Als Digitenne uit de lucht gaat, dan kost het TV-kijken naar de publieke omroepen altijd geld. Dus de vraag is of een meerderheid van de politieke partijen hier wel gelukkig mee is.
escape