Hoe wordt het prijzengeld van 2 voor 12 berekend?

Ik kijk wel eens naar het programma 2 voor 12. De winnaars krijgen een bedrag aan geld mee en als je als deelnemers 3 keer wint achter elkaar, krijg je een aardig bedrag mee naar huis. De puntentelling van het programma snap ik wel, maar hoe komen ze aan die bedragen voor de winnaars?

Toegevoegd na 10 minuten:
Met de vraag hoe ze aan die bedragen voor de winnaars komen, bedoel ik eigenlijk van waarom de winnaars het bedrag krijgen wat ze krijgen? Krijgen ze een vast aantal euro"s per gewonnen punt of zo? Hoe meer punten je hebt gewonnen, hoe hoger het bedrag wat je wint.
En hoe komt het programma aan het geld?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Televisie
18.5K

Antwoorden (1)

Als je 1 keer wint (en aangeeft te stoppen), dan krijg je het aantal punten in euro's, 2 keer winnen dan worden de bedragen opgeteld en vermenigvuldigd met 3. Bij 3 gewonnen afleveringen worden de bedragen opgeteld en vermenigvuldigd met 6.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik weet overigens niet zeker of je na 1 gewonnen aflevering uberhaupt mag stoppen (ik heb het zelf nooit gezien).
gvrox