oude tv serie waarin Ko van Dijk (vermoedelijk) de stem was die zei: er is of er gebeurt meer tussen hemel en aarde. uitgezonden 1968/1975?

er is als antwoord op een soortgelijke vraag een programma van de KRO genoemd maar dat wordt pas sinds 2005 uitgezonden. dit was nog een programma in zwart-wit

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Televisie
6K
jc54
10 jaar geleden
En wat wil je nu weten??????
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
wat 'n vraag zeg, alhoewel 't is niet eens 'n vraag. en dit word nieteens verweiderd door 't modorator team. vind ik raar!!

Het beste antwoord

Neem aan dat je dit bedoelt:
Eind jaren zeventig maakten Gied Jaspars en Paul Haenen voor de KRO een tv-programma met de titel Waar gebeurd. De uitzending begon steevast met acteur Ko van Dijk die met zware basstem het aan Shakespeare ontleende citaat voordroeg: ,,Er is meer tussen hemel en aarde dan uw geest kan bevatten, mijn vriend Horatio.'' In het programma kwamen `gewone mensen' aan het woord met verhalen die niemand wilde geloven.
(gegevens gevonden in het krantenarchief van NRC, zie link)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De zin:" Er is meer tussen hemel en op aarde , vriend Horatio, dan waarvan Uw wijsheid droomt" is van Shakespeare en wel uit Hamlet. Dit werd als openingszin bij het programma " Waar gebeurd" gebruikt.