Kan ik een los eredivisielive abonnement kopen bij een andere provider?

Ik heb nu glasvezel internet/tv via onsbrabantnet, als ik daar eredivisie live wil hebben, moet ik eerst betalen voor een uitbreiding naar ''Plus TV'', om vervolgens nog eens extra te betalen voor voetbal.
Kan dat nou niet anders?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie

Antwoorden (2)

Kijk even naar deze pagina daar staan alle aanbieders van eredivisie live
Voor eredivisie live moet je wel overstappen naar digitale tv anders is het niet mogelijk om eredivisie live te kijken via de kabel

Mog je geen digitale zenders willen kan deze pagina misschient een oplossing zijn http://www.vrijblijvend.com/streams.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onsbrabantnet is de provider van de glasvezelkabel en zij zorgen voor het aanbieden van de diensten TV, Internet en Telefoon.

Deze drie diensten zijn afzonderlijk af te nemen, je kunt dus telefoon en internet van onsbrabantnet afnemen en digitale televisie via een andere provider via de kabel of telefoon (ADSL). Je kunt alleen niet een andere glasvezelprovider kiezen omdat de glasvezel in de grond eigendom is van onsbrabantnet (of de achterliggende bedrijven).

Een andere aanbieder nemen voor TV kan duurder zijn omdat de meeste mensen die klant zijn bij onsbrabantnet de kabelaansluiting en telefoonaansluiting hebben opgezegd. Wil je een bepaalde dienst via de kabel of telefoon (ADSL) dan moet je die ook weer laten aansluiten.

Alleen onsbrabantnet zelf kan andere aanbieders toestaan om via het netwerk diensten te leveren aan hun klanten. Momenteel levert Hertzinger bijvoorbeeld de TV en ik begreep van Onsbrabantnet dat ze ook met andere providers aan het onderhandelen zijn om het aanbod te verbreden.

Voor wat betreft de kosten bij onsbrabantnet: Ik vind ze redelijk transparant. Je betaalt iets extra voor digitale TV (5 euro per maand) en krijgt daarvoor een beter beeld bij alle zenders en momenteel te weinig HD zenders (Ned 1, Bravia TV en HD Discovery). De andere zenders zijn in DVD kwaliteit. Voor eredivies Live betaal je ook wat extra's (net als bij andere providers). Zo kan je dus wel precies kiezen wat je wilt.

Toegevoegd na 3 minuten:
NB. Een goedkoop alternatief kan digitenne zijn. Vooral als je meederder TV's in huis hebt, bijvoorbeeld boven. Bij onsbrabantnet moet je (net als bij andere providers) dan een extra decoder aanschaffen en de kabels doortrekken. Je kunt dan overwegen om via Digitenne het signaal van eredivisie Live draadloos te ontvangen.

Je hoeft dan geen kabels door te trekken, kan het kaartje en ontvanger in heel Nederland gebruiken (camping).

Toegevoegd na 9 minuten:
Hierbij de link naar digitenne. Je betaalt 10 euro per maand voor deze twee kanalen + 8,50 per maand voor het gebruik van digitenne + activatiekosten (25 euro eenmalig).

Via onsbrabantnet (plus TV = 7,50 lees ik, ik dacht 5 euro) en Eredivisie Live 11,95 per maand kom je op 19,50 per maand.

Het scheelt dus maar heel weinig met digitenne.