Kan ik met de ontvanger van Tele2(of andere ontvangers) ook kanalen ontvangen via de schotel?

Ik ben sinds kort overgestapt naar Tele2, ik heb een ontvanger gekregen waar ik de smartcard in moet stoppen, om tv te kunnen kijken. Maar ik heb nog een ontvanger(kast) die met behulp van een kabel is verbonden aan de schotel, waar ik Turkse en Engels kanalen op kan bekijken. Dus vroeg mij af of ik de antenne in de Tele2 ontvanger inplug en zo van beiden geniet door 1 kastje. Anders heb ik 3 afstandsbedieningen 1 van TV zelf 1 ontvanger schotel en nog 1 van Tele2.

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Televisie
1K

Antwoorden (1)

Nee, je Tele2 tv aanbieder levert signalen aan via je internetmodem naar een decoder die geen satelliet signalen kan decoderen en verwerken. Je satelliet decoder kan omgekeerd ook de tele2 signalen niet decoderen.
Wel kunnen sommige afstandsbedieningen van een satelliet decoder ook de tv bedienen. Dan hoef je nog maar twee afstandsbedingen te gebruiken. Kijk in de handleiding van je decoders of dat mogelijk is.

Toegevoegd na 20 minuten:
Tele2 biedt Interactieve TV of Digitale TV. Met Interactieve TV kijk je tv via het internet. Met Digitale TV kijk je tv via de ether. Uitwisseling van decoders met een satellietdecoder is niet mogelijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel voor je reactie! Maar die van mij is niet verbonden met mijn internetmodem, maar met een kleine ontvanger.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Of het nu een signaal is wat oorspronkelijk van internet wordt geplukt daarna draadloos of via Digitenne, beiden kunnen niet verwerkt worden of gecombineerd worden met een decoder voor satelliet.