Wat is de toegevoegde waarde van tv kijken?

ik heb periodes gehad dat ik veel tv keek, periodes gehad dat ik helemaal geen tv keek. Elke keer als ik geen tv keek had ik totaal niet het gevoel dat ik iets miste. Als je hem weer aanzet gaat de soap weer door. Is tv kijken voor iemand een toegevoegde waarde in zijn leven en zoja wat is dat dan?
nb. nieuws bijhouden kan ook op andere manieren.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

TV kijken is bij veel een verslaving en tegelijk een verdoving.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Je kunt op verschillende manieren informatie opdoen. T.V. kijken is er één van. Programma's als kassa en radar zijn voorbeelden van informatieve programma's. Maar je hebt gelijk, als je zegt dat je die informatie ok op andere manieren tot je kunt krijgen.
14 jaar geleden
Het actuele debat, zoals dat gevoerd wordt op Nova (dat gaat verdwijnen) en Pauw & Witteman zou ik niet willen missen. Daar kun je zelf je mening bepalen over lopende kwesties. De rest is inderdaad niet van belang en kan absoluut gemist worden.
Alhoewel, ik zit nu ik dit tik te kijken naar live-uitzending van AT5 waarin we kunnen meekijken naar een debat over de NZ-lijn. Alleen op die manier is dat te volgen als buitenstaander. Heeft ook zeker een functie.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Totaal geen, als je je slecht wil voelen, dan is tv kijken het middel...

Ik ben gestopt met tv-kijken... En bevalt me goed en ik kan nu hele dagen aan GV meedoen, alweer een bijkomend voordeel...

Neem maar van mij aan dat je niets mist, want er is altijd nog uitzendinggemist...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tv kijken moet voor mij informatief zijn of amusement en ontspanning.
Ik ben wel een kritische kijker, ik kijk niet naar alles.
Films waar zoveel reclame doorheen zitten kijk ik niet. Ik vind het een grote ergenis. Informatief ,paul witteman bijvoorbeeld of de wereld draait door vind ik prettig. Ik ben een luisteraar. Amusement vind ik momenteel de x factor ,meer is er niet waar ik nou echt voor ga zitten. Dan maar weer lekker hier op GV.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kijk erg graag naar National Geogr. en Animal-Planet - ik kan misschien ook veel uit boeken halen, maar ik vind natuurfilms, met alle achtergrond-geluiden, en die prachtige close-ups geweldig, en ik leer er veel van. En af en toe kan ik intens genieten van een film. Bij mij 'op het dorp' is geen bios, dan zou ik een half uur moeten rijden, dus gewoon een gezellig film-avondje thuis heeft voor mij wel degelijk 'toegevoegde waarde'.

Soaps kijk ik nooit - en al die eeuwige selecties van 'next best......' (en vul dan maar in - kok, model, Michael Jackson, Big Brother, betere ouders/tieners/vrouwen/huizen/verbouwingen/eetgewoontes/jaren jonger en gá zo maar door vind ik beeldbuisvervuiling, en totaal níét boeiend - ik ken die mensen niet, en het zál me wat wie er wint)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk kun je nieuws ook op een andere manier bijhouden en ook informatie die je bijv. op Discovery Channel of National Geographic, kunt zien, kun je ook op een andere manier tot je nemen. Maar na een dag hard werken, kan televisie heel ontspannend zijn. De toegevoegde waarde zal voor iedereen verschillend zijn. De een zal het doen omdat hij/zij als hobby tv kijken heeft; de ander om op de hoogte te blijven van het nieuws en de tv daar een prettig middel voor vindt; de volgende kijkt graag af en toe een film.

Zelf behoor ik tot de categorie die relatief weinig tv kijkt, maar het af en toe heerlijk vindt om een keer een film of detective te kijken. Dat doe ik dan als ontspanning en heeft dan voor mij een toegevoegde waarde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat mij betreft is dat gewoon beetje relaxen. Een beetje ontspannen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij is het ontspanning. Snel koken, eten, afwassen, koffie zetten en dan de tv aan. King of queens, everybody loves Raymond, daarna the Nanny en dan style by jury. Gewoon ff "niks" doen en niet te moeilijk nadenken bij m'n programma's.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Informatief, kennis maken met natuur, andere werelden, andere culturen, bijzondere mensen, onbekende diersoorten, opvoedend, ontspannend, opleidend middels cursussen, voorlichtend en waarschuwend/preventief, onderzoekend en bewust makend van wat er nog meer is dan jij in je huiskamer, hulp vragend, adviserend...

Televisie heeft vele toegevoegde waarden..het is maar net wat je er uit wilt pikken....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
TV kijken is een manier om ff helemaal weg te zijn van alle drukte om je heen. Het is als toegevoegde waarde een ontspanning. Tegenwoordig kijk ik niet veel TV meer en alles wat ik kijk neem ik op en ga ik minimaal 15 minuten later kijken zodat ik alle reclames kan doorspoelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
TV kijken is een geaccepteerde vorm van niets doen, je vervelen en afstompen. Ik kijk dus i.d.d. nooit tv.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je selectief kijkt heeft tv kijken wel degelijk een toegevoegde waarde; informatief, actualiteiten, humor, prachtige natuurfilms. Je moet niet alles kijken en die verschrikkelijke reclames zijn ook irritant, maar verder zitten er best leuke dingen bij...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het op de hoogte blijven van bepaalde gebeurtenissen