Waarom kan ik niet a-la-carte televisiezenders in mijn pakket krijgen?

Noem me een vreemde, maar ik ben even aan het rondkijken voor televisieabonnementen, en merk dat deze alleen in bundels te halen zijn.

Gevolg hiervan is, als ik een abonnement neem, ik óók betaal voor zenders waarvan ik nu al kan zeggen dat ik er nooit of te nimmer gebruik van zal maken. Als ik echter de prijs niet te exorbitant hoog wil maken, loop ik dan wél weer zenders mis die ik wel graag zou willen hebben.

Zou het niet handig zijn om bij een provider te betalen voor X zenders, en dan zelf een pakket samen stellen met welke zenders dit moeten zijn? Ik heb bijvoorbeeld weinig behoefte aan de SBS-groep die in mijn huidige pakket zit, maar zou wel graag BBC hebben dat er om een of andere dubieuze reden niet in zit. Zenders als MTV kan ik missen, maar graag zou ik extra Discovery's of zo zien.

Zouden commerciële televisiezenders niet juist het principe "je betaalt voor wat je wilt" moeten toejuichen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie
1.9K

Het beste antwoord

de aanbieders zullen er wel over na hebben gedacht en dit zal ongetwijfeld aantrekkelijker voor ze zijn, qua inkomsten. Wat je nu ziet is dat mensen dan maar een extra pakket nemen, omdat ze sowieso een bepaalde zender niet willen missen. De aanbieders slijten dus nu dus een heel pakket in plaats van een enkele zender extra.

Zolang iedereen het maar accepteert en zo lang de concurrent dezelfde methode er op na houdt, zal het systeem niet veranderen.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

SAls je eens op deze link gaat kijken http://www.canaldigitaal.nl/ . Dit is waarschijnlijk voor jou de beste en goekoopste oplossing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik die site afbrowse, blijf ik met vooraf vastgelegde zenderpakketten zitten. Misschien dat ik verkeerd aan het zoeken ben?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar je kunt ook gewoon alleen een kaartje bestellen voor de basiszenders plus cam. De schotel en ontvanger kun je goedkoper bij elke schotelboer krijgen, hij kan overgens ook de cam en kaart voor je regelen. Voordeel is met de schotel dat je veel zenders waarvoor je bij een kabelboer moet betalen gewoon gratis worden uitgezonden. Dus gewoon even bij een schotelhandelaar langs gaan die legt je alles uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schotels en woningcorporaties zijn helaas geen al te beste vrienden. Dit zal dus hooguit op de langere termijn een oplossing zijn, maar in elk geval bedankt voor de tip. Die min is overigens dus niet van mij afkomstig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou je eens op moet googlen, daar woningcorporaties deze strijd al jaren voeren en in zeer veel gevallen door de rechter terug worden terug gefloten. Je hebt namelijk recht op vrije ontvangst. Is bepaald in het verdrag van Rome. Is zat over te vinden.
Dat is een bekende marketing truc.
Iets wat je wel wil hebben in een plusbundel stoppen, samen met ander zooi waar je niets aan hebt.

Dat doen ze om zoveel mogelijk geld uit je te trekken.