Waar kun je zien welke programma's in full HD worden uitgezonden?

Ik heb tegenwoordig Ned 1,2 en 3 in HD (Ziggo), maar zie bijna geen verschil met overige zenders. Nu blijkt dat er bijna niets in full HD wordt uitgezonden, het wordt hooguit een beetje 'ge-upscaled'.

Het programma 'tussen Kunst en Kitsch' bijvoorbeeld wordt in full HD uitgezonden en is alleen al om die reden een feest om naar te kijken. Oprah Winfrey schijnt ook in HD te worden uitgezonden, maar die zender heb ik dan weer niet in HD.

14 jaar geleden
in: Televisie
1.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goede vraag +1

Antwoorden (3)

Bij U.P.C worden de volgende zenders in H.D uitgezonden.

Ned 1-2-3
R.T.L 7-8
Discovery
Nat. Geographi
Hisstory
Eurosport
Zen T.V

Bij U.P.C is het beeld uitzondelijk goed , dit samen met
natuurlijk een H.D T.V.

Toegevoegd na 10 minuten:
Welke zenders in H.D zijn kan je vinden bij,
Mijn Ziggo
Mijn U.P.C.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Welke zenders in HD uitzenden, weet ik wel. Dat zie ik namelijk aan de naam van de zender. Maar dat betekent nog niet dat alle programma's ook daadwerkelijk in full HD worden uitgezonden. Dat kan vaak niet, want het is niet in HD kwaliteit opgenomen. Wat ik wil weten is welke programma's in full HD kwaliteit worden uitgezonden, dus niet de zenders die dat doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus dit is voor mij ook een raadsel.omdat mijn
antwoord niets bijdraagd aan je vraag, zal ik het
verwijderen.
paulus811
14 jaar geleden
Hi pluseen, doe maar niet hoor. Wellicht krijgen we door de reacties alsnog een antwoord waar we allebei iets aan hebben.
de tv zenders HD zijn niet de gewone zenders op 1,2,3 maar geloof dat hd bij UPC op 71,72, 73 zitten, en daar staat dan ook echt bij nederland 1HD.
Ik geloof dat dat bij ziggo hetzelfde werkt. Je moet dan wel een speciaal kastje hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Dipzy, dat weet ik. Maar dat de zender "Ned1 HD" heet, wil niet zeggen dat je alle programma's op die zender in full HD kwaliteit te zien krijgt. Dat is echt een misvatting. Er zijn maar weinig echte full HD uitzendingen, maar ik wil weten welke dat zijn en waar ik kan zien dat er een 'echt' full HD programma aankomt. Uiteraard heb ik de digitale HD tuner en een ful HD tv, anders is het sowieso niet mogelijk om een HD beeld te toveren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij mij is alles in HD kwaliteit dus duidelijke verschillen, zelfs als het programma minder goed is opgenomen, zie je duidelijk verschil met de normale zenders. Heb dit in het begin wel 40 keer vergeleken met de normale zenders.
misschien heeft het toch te maken met ziggo dat het niet helemaal tot uiting komt. :-(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zie inderdaad nu pas dat ik je vraag verkeerd heb begrepen!
paulus811
14 jaar geleden
Dipzy, dat het beeld iets beter is komt omdat er 'upscaling' plaatsvindt. Het beeld wordt technisch opgerekt naar full HD, maar is dat niet en het is ook zeker niet zo goed als full HD. Daarbij komt dat providers meer bandbreedte op HD zenders ter beschikking hebben, waardoor het beeld ook al beter wordt. Maar wat niet in HD is opgenomen, kun je ook niet in HD laten zien. Het kan dus niet zo zijn dat jij alles in full HD kwaliteit hebt. Kijk eens naar 'tussen Kunst en Kitsch', dat is een van de weinige programma's die in full HD is opgenomen en ook full HD wordt weergegeven. Dat beeld is kwalitatief vele malen mooier dan de overige programma's op diezelfde HD zender.
paulus811
14 jaar geleden
Dipzy, no problem ;-), misschien komt er nog een antwoord waar jij ook iets aan hebt.
Helaas kun je niet ergens zien of een programma is ge-upscaled. Er schijnen wel enkele decoders te zijn die het wel aangeven wat het formaat is.
Aan het beeld zelf kun je het meestal wel zien, het is dan dus van mindere kwaliteit of als het echt oude opnames zijn, zijn ze nog 'vierkant' ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Ik wil het het liefst vooraf zien, zodat ik op die zender kan afstemmen zodra het begint. En leuke link voor de ipod touch, maar dat lijkt me niet de bron van het antwoord...