Hoe kan het dat de straatwaarde van drugs in het nieuws hoger is dan dat je het kan kopen in een coffee shop?

Vaak zie je in het nieuws dat er huizen met hennep planten worden leeg gehaald en dan wordt er in het nieuws een straatwaarde en de kilo`s aan gegeven, maar als ik dan die kilo`s gaat berekenen kom ik altijd ruim onder het bedrag terecht die in het nieuws genoemd wordt. Mijn berekeningen zijn goed. Hoe komen die mensen bij het nieuws aan die berekeningen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie

Antwoorden (4)

100 planten leveren gemiddeld 2 tot 2,5 kilo op.
kiloprijs schommeld rond de 3000 euro.

ze rekenen de verkoopprijs van de shop als straatwaarde
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien omdat het om harddrugs gaat. Aangezien dat illegaal is en ook niet gedoogd wordt, loopt de dealer kans gepakt te worden. Voor dat risico betaal je.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De drugs die je koopt bij de dealer (koffieschop)is versneden met andere producten, de drugs die in beslag genomen worden zijn puur het verschil zit in het mengen met andere stoffen wat de dealer extra geld oplevert en bijna niets kost.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het sterker is