Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat de straatwaarde van drugs in het nieuws hoger is dan dat je het kan kopen in een coffee shop?

Vaak zie je in het nieuws dat er huizen met hennep planten worden leeg gehaald en dan wordt er in het nieuws een straatwaarde en de kilo`s aan gegeven, maar als ik dan die kilo`s gaat berekenen kom ik altijd ruim onder het bedrag terecht die in het nieuws genoemd wordt. Mijn berekeningen zijn goed. Hoe komen die mensen bij het nieuws aan die berekeningen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie
728

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

100 planten leveren gemiddeld 2 tot 2,5 kilo op.
kiloprijs schommeld rond de 3000 euro.

ze rekenen de verkoopprijs van de shop als straatwaarde
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien omdat het om harddrugs gaat. Aangezien dat illegaal is en ook niet gedoogd wordt, loopt de dealer kans gepakt te worden. Voor dat risico betaal je.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De drugs die je koopt bij de dealer (koffieschop)is versneden met andere producten, de drugs die in beslag genomen worden zijn puur het verschil zit in het mengen met andere stoffen wat de dealer extra geld oplevert en bijna niets kost.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het sterker is
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding