Waarom is in sommige programma's de muziek zo storend hard aanwezig?

Ik heb het een hele tijd geleden al eens gevraagd, maar kreeg toen geen echt antwoord, wel veel bijval:

Waarom is in sommige programma's de (achtergrond!) muziek zo luid, dat de gesprekken niet meer te beluisteren zijn?
Kijk maar eens naar 'red mijn vakantie' bijvoorbeeld.
Harderzetten helpt niet...het is gewoon niet meer te volgen.
WHY?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ook nu weer bijval.. + inderdaad erg storend! Soms zelfs tijdens het nieuws. En ik ben nog (relatief) jong en heb een (net zo relatief) gehoor dus daar ligt het niet aan.
Cryofiel
14 jaar geleden
Bijval! Zeker tijdens nieuwsuitzendingen is die continue tingel op de achtergrond erg storend, en compleet onnodig.

Het beste antwoord

Omdat zo'n programma een bepaalde schreeuwerige, zogenaamd 'coole' uitstraling wil hebben.
Helaas werkt dat dus vaak averechts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik vermoed dat de mate van storendheid per persoon heel erg verschillend is, en dat jij de pech hebt om gevoelig te zijn voor achtergrondgeluid. Een lichte prikkelovergevoeligheid voor achtergrondgeluid...

De gemiddelde doelgroep van dat programma zal het waarschijnlijk wel leuk of cool vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou....ik wil gewoon graag het gesproken woord kunnen volgen, wat vaak niet lukt omdat de muziek harder is dan de gesprekken.
Dat heeft niks meer te maken met prikkelovergevoeligheid toch?
Zodat je rechtop voor de buis gaat zitten en irriteren, wachten tot het weggaat.
Zo behouden ze kijkcijfers hihii..