Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een hele goede idee voor een goed programma, hoe moet ik aan de slag?

Ik heb een programma idee en wil naar john de mol sturen. Moet ik mijn programma ergens registeren voordat ik het ? Wat moet ik allemaal doen????

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Televisie
1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met jou nog 1 miljoen Nederlanders he? Dus verwacht er nog maar even niet al teveel van. Maar eh.... succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt Predjuhh!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zet je idee op papier en stuur dit naar de Belastingdienst Afdeling Registratie en Successie.
Zij sturen het dan terug met datumstempel en paraaf.
Mocht meneer de Mol er iets mee doen zonder jou daarin te betrekken, laat 'm dan maar eens bewijzen dat hij eerder met het idee voor de format kwam.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry, was inderdaad niet zo aardig van mij, nu ik het opnieuw lees.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ik heb een goed artikel voor je gevonden zie mijn bron.
Het is lastig om je format te beschermen zeggen ze, aangezien alleen ideeën niet beschermt zijn. Je zou dus eigenlijk jou format moeten regiseren en het dan voorleggen. zodoende heb je bewijs als ze het willen reproduceren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb er zelf een leuk boekje over "televisie maken van idee tot programmaformat" te koop voor een paar tientjes bij de (online) boekhandel. Hier staat veel in!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding