Waarom heet Holland's got Talent Holland's got Talent?

Goedenavond,

ik zal proberen mijn vraag in het Nederlands uit te leggen en ik hoop dat jullie gaan begrijpen wat ik bedoel.
In Duitsland zeggen wij meestal "Holland" als we "Nederland" bedoelen, hoewel "Holland" eigenlijk alleen maar een deel van "Nederland" is. Jullie zeggen meestal "Nederland" en nauwelijks "Holland" (tenzij het een bijvoeglijke naamwoord is zoals in "de Hollandse keuken", toch?). Waarom heet "Holland's got talent" niet "Nederland's got talent"? Het heet toch ook "Britain's got talent" en niet "England's got talent"? Alvast bedankt! Ben

Weet jij het antwoord?

/2500

Het bekt lekkerder, en in het engelse taalgebruik is holland nou eenmaal synoniem met the netherlands. Slechts een paar mensen buiten nederland beseffen zich dat formeel holland slechts een klein deel van nederland is. Dat is weer hystorisch bepaald: i de tijd van de VOC kwamen de zeevaarders voornamelijk uit de twee hollanden.

Holland is een andere benaming voor heel Nederland. Maar het wordt eigenlijk alleen voor reclame-doeleinden gebruikt. Ik denk dat de voornaamste reden is dat het gewoon leuker klinkt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100