Wat was de 1e Nederlandse talkshow?

Op televisie.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Televisie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook de nieuwe site van GV beoordeeld?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, het zal binnenkort wel gekaapt worden ☺
Amadea
11 jaar geleden
Nee, want ze (of hij?) weet nog niet hoe het geduid moet worden. Wat dat dan ook moge zijn. Ik vroeg om toelichting maar die kwam niet. Reactie op het enige antwoord was of Goeie Vraag aan het doodbloeden is.... Zie http://www.goeievraag.nl/vraag/goeievraag/feedback-goeievraag-duiden.375990

Het beste antwoord

De eerste talkshow op de Nederlandse televisie is ‘Voor de vuist weg’.
De formule is afkomstig van het Amerikaanse ‘The Tonight Show’ dat sinds 1954 bestaat.
De Nederlandse versie wordt gepresenteerd door Willem Duys en is voor het eerst op de buis in 1963.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Goed antwoord, alleen kan je het beter in de verleden tijd zetten. Het programma is niet meer op de buis, en Willem Duys is overleden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
momo geeft hier geen antwoord Amadea, zij citeert slechts een gedeelte uit de bron.
Ik ben er voor 199% zeker van, dat momo wel weet dat de show van wijlen Willem niet meer bestaat, althans niet op deze aarde.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+!