Worden gasten bij talkshows als Knevel&Van den Brink en Pauw&Witteman betaald voor hun komst?

En zo ja, hoeveel krijgen zij dan voor een avond? Of verschilt dit enorm per gast?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Televisie
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je het wat breder trekt is het ook zo dat de gasten die bij bijv. Voetbal International zitten, ook betaald worden. Althans vroeger was dat zo. Tegenwoordig zijn het allemaal mensen met en vast contract. Maar vroeger hadden ze iedere week iemand anders, en die kregen een contract voor één aflevering. Aad de Mos heeft dit ooit (was nog voordat het Voetbal International heette) eens tijdens de uitzending gezegd. Het bedrag is overigens wel lager dan de fee van de vaste mensen (daar ging de opmerking van De Mos ook over). Maar goed, in de regel zijn het bij voetbalprogramma's gasten die een bankrekening hebben waarmee het niet echt uitmaakt wat de fee is die ze krijgen. Kan goed zijn dat ze iets anders regelen.

Het beste antwoord

Ja ze krijgen i.i.g. een onkostenvergoeding. Afhankelijk van wie de gast is kan daar nog een ander soort van betaling worden gedaan. Een politicus die graag zijn verhaal wil vertellen, zal niks krijgen, die onkosten gaan uit de partijkas, maar een BN, die niets wil promoten, zal wel niet zonder lege handen naar huis gaan. Hoe hoog die bedragen zijn,... dat weet alleeen de redactie van die programma's...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Alleen een reiskostenvergoeding als je geen dienstauto hebt zoals bv een minister. En ze regelen een hotel voor jou als je niet op een redelijke tijd nog thuis kunt komen +de taxi erheen.