Hoe laten ze toch de poppenogen knipperen bij de kinderserie Het Zandkasteel???

Voor mijn gevoel knipperen de ogen van de poppen niet zomaar op willekeurige momenten. het voelt zegmaar 'natuurlijk'. Toch hebben de acteurs hier geen tijd voor en hun handen hebben ze niet vrij om op een knopje te drukken.
Zit er echt speciaal iemand op de opname set die per personage de ogen laat knipperen?? Een andere mogelijkheid is dat bij een hoofdbeweging de ogen vanzelf dichtvallen. ook hier heb ik op gelet, maar ik denk niet dat het zo werkt. Iemand een antwoord op deze vraag?

Hierbij een fragment. http://www.youtube.com/watch?v=Ohb8PEFI6nU&feature=relmfu

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Televisie
1.3K
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Wat een afschuwelijke show! Bah!
Dit had ik als kind nooit leuk gevonden.
Ik denk dat die ogen automatisch gaan met een afstandsbediening ofzo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik weet het. afschuwelijke show. maar daar gaat het nu niet om. Hoe doen ze die ogen??
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Als ik wist hoe ze het deden had ik natuurlijk niet een reactie geplaatst maar een antwoord gegeven ;-) Ik weet het echt niet, ik gok op een afstandsbediening, maar ik weet het gewoon niet :-( Ik heb geprobeerd op bewegingen te letten van de "poppen" of het daarmee te maken kan hebben, maar die komen niet overeen.

Antwoorden (2)

ik denk dat ze elke keer moment opnames maken met ogen open en dicht en dt vervolgens met de coomputer allemaal weg werken zoals armen mensen in beeld enz

Toegevoegd na 2 dagen:
ja maar ik denk dat er iemand is die af en toe die ogen open en dicht doet en dat ze die man met de computer wegknippen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou dan kijk je echt niet goed! De ogen gaan heel duidelijk open en dicht, daar komt geen computer aan te pas (of het moet een afstandbediening zijn).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
precies. maar ze gaan ook nog eens op een soort van natuurlijk moment open en dicht. Hebben ze echt iemand aangenomen voor die dit met een knopje zit te regelen?
dat word met de pc bewerkt of met ingebouwd systeem gedaan