Heb ik hier in Nederland al iets aan Google TV? En wat zijn de manieren om het te krijgen?

Zijn er bijvoorbeeld mogelijkheden om google tv te gebruiken op apparaten als de Apple TV, een western digital live of raspberry-pi?
Of is het echt alleen nog maar middels zo'n logitech box?

Toegevoegd na 3 minuten:
Zijn er misschien deal-extreem doosjes die dit kunnen?

Toegevoegd na 3 minuten:
ik bedoelde natuurlijk dealextreme

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Pas in Augustus in Nederland verkrijgbaar volgens Sony.

Google TV komt in augustus naar Nederland - update

Door Bauke Schievink, dinsdag 3 april 2012 15:37, views: 25.848

Hardware voor Googles tv-dienst moet in augustus in Nederland verkrijgbaar zijn, zo heeft Sony bekendgemaakt. Een settopbox en een blu-ray-speler moeten dan beschikbaar komen voor de prijs van respectievelijk 200 en 300 euro.

Tegenover nu.nl laat Sony weten dat de eerste hardware met Google TV in augustus uitkomt. Hoewel er een settopbox en een blu-ray-speler gepland staan, komen er voorlopig schijnbaar geen televisies met de televisiedienst. Het gaat om de NSZ-GS7-settopbox en een blu-ray-speler met typenummer NSZ-GP9.

Volgens Stephane Labrousse, die directeur marketing is bij Sony Frankrijk, komen de nieuwe settopbox en blu-ray-speler met Google TV in september uit in Frankrijk, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Spanje, zo meldt de Franse krant Les Echos. Als de informatie van nu.nl klopt, lijkt Nederland dus al eerder Google TV-hardware te krijgen.

Het zou gaan om een test om te kijken of Google TV aanslaat in Europa. Daarom worden er alleen een settopbox en een blu-ray-speler aangeboden. Deze kunnen voor lagere prijzen op de markt gebracht worden dan televisies waarin Google TV is geïntegreerd. Sony toonde op de CES-beurs al zijn blu-ray-speler met Googles televisiedienst, de NSZ-GP9.

De afstandsbedieningen van de beide apparaten zouden een aparte knop bevatten die toegang biedt tot Play, de applicatiewinkel van Google. Hierdoor kunnen dus Android-apps op de televisie worden gebruikt. Ook levert Sony zijn eigen muziekdienst Music Unlimited mee. De dienst voor streaming muziek komt deze maand uit in Nederland.

Google heeft nog weinig succes geboekt met zijn tv-dienst. Eerder kwamen er berichten naar buiten dat er minder dan een miljoen apparaten met Google TV in omloop zijn. Google-topman Eric Schmidt verwacht echter in de komende maanden meer succes te kunnen boeken; elke tv-fabrikant waarmee Google spreekt, heeft interesse in de dienst, aldus Schmidt.

Update: 15:52: dit artikel verwees eerst alleen naar uitspraken van Sony Frankrijk. De uitlatingen van Sony Nederland zijn in het artikel verwerkt.