tv op slaapkamer welke formaat?

ik wil een tv kopen voor op mijn kamer maar wat is een beetje een goede formaat (inch of cm) voor op mijn slaapkamer

de volgende dingen zou ik op deze tv nog wel eens gaan doen:
films kijken
tv kijken
gamen

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Volgens deze grafiek zou je op 2m een 720p scherm rond de 26" kunnen nemen, of een 1080p scherm rond de 37" en 40" kunnen nemen. Aangezien je een XBox gebruikt welke veelal in 720p output* en dvd's afspeelt zou je dus het beste een scherm rond de HD-ready rond de 26"(66cm) kunnen nemen. * http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=46241 Toegevoegd na 2 uur: het beste een scherm rond de HD-ready rond de 26" het beste een HD-ready scherm rond de 26" Als je dat aan de kleine kant vindt voor films (zoals ik dat persoonlijk zou ervaren) kan je natuurlijk voor 32"(81cm) gaan (720p). Dit valt ook in de meeste optimale afstand tabellen als je 1,8-2.0m aanhoudt. (6-6,5ft). Excuses voor het gedonder met inch/feet maar dat heb je nou eenmaal vaak met dergelijke internationale tabellen.

Dat hangt natuurlijk ook af van het formaat van de kamer in kwestie en de afstand tussen kijker en scherm Meestal gebruikt men een klein formaat TV, zo tussen de 43 en ergens in de 60 cm.

Afhankelijk van hoe groot je slaapkamer is, maar een 80 cm. T.V. is normaal gesproken mooi om films op te kijken, en als je met de wii er op gaat, dan mag je ook gerust een flink beeld hebben.

Als vuistregel moet je de kijkafstand delen door 3. In jouw geval dus 180:3=60 cm beeldformaat zou al voldoende zijn. Meer is niet altijd beter maar nu heb je in ieder geval een vuistregel. Bepaal de grootte van je tv De vuistregel is: meet de afstand tussen de plek waarvandaan je tv gaat kijken en de plek waar je nieuwe platte tv gaat komen. En deel die afstand door drie. De lengte die je dan krijgt is de ideale diameter voor je televisie. Groter is onnodig, kleiner kan natuurlijk altijd. Desnoods schuif je de bank een stukje naar voren. Bepaal de grootte thuis en ga niet af op de grootte in de winkel: daar lijken tv's een stuk kleiner dan bij jou in de woonkamer.

Bronnen:
http://www.hoedoe.nl/wetenschap-techniek/e...

@afzakbroek Als je de tv aan het voeteneind neer zet heb je genoeg aan 40cm(43cm?) voor tv/films, als je ook wilt gamen, weet ik niet of die plek (eind van je bed) slim is. Misschien moet je hem dan op een tafel of kastje of bureau zetten, maar dan wel op redelijke afstand van je hoofdeinde. Een tv van 51/56cm is natuurlijk ook prima (beter), het gaat erom heb je genoeg ruimte in je kamer. Even opmeten : meten is weten ! Succes !

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100