Is het goed voor een tv als je teveel zapt?

Ik wou graag weten of het goed is voor een tv als je teveel zapt, dus bijv.: van zender 1 gelijk naar 2 3 4 5 etc..
mij is namelijk wijsgemaakt dat het niet goed is voor plasmatv's en voor het UPC digitale mediabox en nou weet ik er niet zo heel veel over.

Bij voorbaat dank.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie
2.5K

Het beste antwoord

Maak je geen zorgen, zappen is volkomen onschadelijk voor de tv of mediabox. Het enige dat gebeurt (als je veel en vaak zapt) is dat de batterijen van de afstandbediening sneller leeg raken.

Met het zappen doe je niets meer of minder dan een opdracht naar de tv sturen (of naar de mediabox) die dat dan gehoorzaam uitvoert.
De processoren in deze apparaten hebben een zekere traagheid waardoor het overschakelen van het ene naar het andere kanaal normaliter zonder vastlopen of andere storingen kan verlopen.

Voor de beeldweergave heeft zappen geen gevolgen, ook niet op de lange termijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heel erg bedankt.

Andere antwoorden (3)

Volgens mij kan het helemaal geen kwaad. De apparatuur van tegenwoordig is zo geavanceerd; die kan wel wat hebben. Ook met de mediabox van UPC heb ik nog nooit problemen gehad door (te) veel zappen. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens jou.... Maar wie ben jij? Heb je een bron?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De apparaat van tegenwoordig is zo geavanceerd dat het juist een stuk minder kan hebben dan vroeger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Martine74, ik ben Nathalie. Aangenaam.
De bron: eigen ervaring. Bliets, toch niet met zappen???
Er is niks met teveel zappen mis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij oude beeldbuis TV's (ouder dan 20 jaar) kon dat inderdaad problemen geven. Bij het zappen werd de beeldtoevoer gestopt en weer gestart. De elektronica uit die tijd kon daar niet altijd even goed tegen. Die elektronica was ook niet bedoelt voor grote hoeveelheden TV kanalen. Vaak kon je er tien voorprogrammeren, maar in die tijd hadden we er in Nederland maar twee of drie. Bij moderne displays wordt tijdens het zappen gewoon zwart beeld weergegeven. Eigenlijk heb je dus continu beeld.