Wat is de naam van een serie over een team dat gebruikt maak van een speciale helicopter?

Ik hoorde een deuntje vandaag dat me deed denken aan de serie helaas was het hem niet.
Maar zou graag de naam weer weten van de serie.
Hij was rond 2001-2004 vaak op de tv denk op rtl4 of rtl5.

Het gaat over een speciale team van de overheid die gebruikt maakt van een speciale gevechthelicopter.
De helicopter speelt daarom ook een erg belangrijke rol in de serie.

Bvd,

Toegevoegd na 6 minuten:
Dat was snel heb t juiste antwoorden al gekregen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie
1.6K

Het beste antwoord

Dat was de serie Airwolf

In de bronnen vindt je info over de serie en het welbekende introdeuntje op youtube!

Toegevoegd na 1 minuut:
'Airwolf' is een Amerikaanse actieserie die op de Amerikaanse tv werd uitgezonden van 1984 tot en met 1987. De serie ging over een geheime supersonische militaire helikopter met de codenaam Airwolf en diens bemanning. De afleveringen hadden veelal een spionage- of Koude Oorlog-thema.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik ken uit m'n eigen jeugd alleen de series Blue Thunder of Airwolf waarbij een speciale helicopter een rol van belang speelde. Wellicht is het een van die series.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Airwolf toen ik die naam las kwam alles weer naar boven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
blue thunder is uit 1983
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Channeke: I know. Airwolf werd in Amerika ook al in de periode 1984-1987 uitgezonden en niet lang daarna in Nederland en zou om die reden ook een fout antwoord 'kunnen' zijn. Echter, er wordt veel herhaald c.q. er worden veel oude series gerecycled.
Ik denk dat je Airwolf bedoelt.

Toegevoegd na 5 minuten:
De themesong is ook episch :-D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Airwolf heet die serie