Wanneer was nou de eerste reclame?

Hallo allemaal,
Ik wil een presentatie houden over reclame. Ik was wat op het internet aan het orienteren. Nu staat op internet dat het eerste reclameblok in 1967 was. Hoe kan het dan dat deze reclame van de Albert Heijn dan uit 1936 komt? Overal op internet staat dat deze uit 1936 komt dus het kan ook geen typfout zijn...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie
1.1K

Het beste antwoord

Al eerder dan de reclame op tv was er reclame in bioscopen. Het is überhaupt niet mogelijk dat deze reclame op tv vertoond werd in 1936 gezien het feit dat de tv pas in 1938 in Nederland op de markt kwam.

Ik heb een powerpoint toegevoegd die ik zelf in één van mijn lessen heb gebruikt. Het niveau is niet heel hoog maar misschien heb je er iets aan?

Toegevoegd na 33 seconden:
Hmm, kennelijk wil hij geen powerpoint toevoegen. Jammer...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan 'm ook naar je mailen als je dat wilt.

Andere antwoorden (3)

ik denk dat je tv en bioscoopreclame door elkaar haalt.
met reclameblok wordt bedoelt de tv.maar daarvoor was er al reclame in bioscopen.voor de film en in de pauze.
12 jaar geleden
Ik heb het volgende voor je gevonden:

There are records of television commercials dating back to 1928 aired by W1XAY in Lexington, Massachusetts.

On Dec. 07 1930, W1XAV in Boston broadcast a show, sponsored by I.J.Fox Furriers on which debuted what is sometimes considered to be the world's first television commercial, but the station was fined as it broke regulations as commercials were not yet legal.

De eerste reclame was dus Illegaal op tv, op 7 december 1930. De eerste legaale reclame was pas 11 jaar later en kostte 9 dollar.:

At 2:29 p.m. on July 01 1941 New York City NBC affiliate WNBT aired a 10 second spot before a baseball game between the Brooklyn Dodgers and Philadelphia Phillies, displaying a Bulova watch over a map of the U.S., with a voiceover of the company's slogan "America runs on Bulova time!"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang mensen handel dreven, prezen de handelaars en winkeliers hun waren aan en was er dus al sprake van reclame. Bijv. in de onder de vulkaanas begraven Romeinse stad Pompeii zijn voorbeelden van dit soort opschriften op winkels te vinden. Misschien is het leuk om in je presentatie iets te zeggen over dit oerbegin!