Is het wel zo moeilijk om een programma leuk te presenteren?

Als ik naar boer zoekt vrouw kijk denk ik dat een beetje goed gebekte vrouw dit ook kan.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Het beroep van presentator of, zo je wilt, televisiepersoonlijkheid, heeft wel iets meer om het lijf dan 'goed gebekt' zijn.

Het is een beroep waar je op de allereerste plaats uitstraling voor moet hebben, wat op zich al niet simpel is.

Daarnaast heb je het talent en het inzicht nodig om mensen over een bepaalde streep te trekken, uit te dagen, zich thuis te laten voelen, af te tasten, etc.
En dan moet het er ook nog eens zo goed uitzien allemaal, dat mensen ademloos aan de buis gekluisterd blijven zitten in plaats van na 5 minuten weg te zappen.

En dan heb ik het nog niet eens over cameraposities en microfoonbeheersing.

Kortom: Ja, er is onmetelijk veel meer nodig dan goed gebekt zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mee eens +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, denk ik ook +1
bovendien denk ik dat ieder soort programma een ander type presentator nodig heeft. Bij boer zoekt vrouw is een andere presentator nodig dan bij zo''n programma als Idols

Andere antwoorden (7)

ik denk 'dat boer zoekt vrouw' een hype is. Gisteren zei iemand op tv "ik zit 5 minuten lang geboeid te kijken hoe een boer soep eet met z'n moeder"....

Yvon Jaspers is goed, is niet gemaakt en ziet er voor de man die moet meekijken ook niet vervelend uit. De mix is een gouden formule.

Om het er zo gewoon uit te laten zien, is moeilijk denk ik.
14 jaar geleden
Het schijnt van wel. Anders hadden er wel meer presentators geweest. Ik begrijp bijvoorbeeld echt niet waarom die boszhard elke dag op tv moet. Kunnen ze niks anders vinden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Patty Brard misschien ....+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mwwwwaaaaooohhh
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eens, met name wat je zegt over Carlo Boszhart +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk eens in de gids hoeveel verschillende programma's hij mag presenteren... Zal wel vriendjespolitiek zijn.
Ik denk dat het een stuk lastiger is dan dat het lijkt! Eenmaal een camera voor je neus geeft een hele zware prestatiedruk, die weinig mensen aankunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het valt vies tegen om stiltes te moeten opvullen. Bij een boer die zelf ook lekker gebekt is, is het een stuk makkelijker dan bij iemand die weinig meer dan een lettergrepige antwoorden geeft. En het moeten opvullen van stiltes met stukken tekst die ook nog eens interessant/informatief zijn.... dat valt vies tegen als er zo'n camera op je gericht is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yvonne Jaspers is een kei, zij is liefdevol en dat kan alleen Yvonne Jaspers... Zij is niet de meest gewaardeerde presentatrice...

Als je zo bent dan is presenteren niets aan, maar dan moet je wel van die energie komen... En het publiek hou je niet voor de gek...

Nee hoor het is een echte kunst... En alleen maar weggelegd voor weinigen... Mies Bouwman was er ook zo een... Komt maar ééns in de zoveel jaren voor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik denk het wel. Al is de formule van het programma natuurlijk óók heel belangrijk, en moet het bij je passen....
Een aantal jaren geleden was ik bijv. verslingerd aan Eigen huis en Tuin, ik zat elke week met de waxientjes aan klaar voor een uurtje genieten met Myrna. Ik kijk er nooit meer naar.....die mensen die het nu prestenteren boeien me totaal niet. En ik vond de kookprogramma's met Jamie en Nigella heel leuk om naar te kijken, zat ijverig mee te schrijven. De kookprogramma's van nu, waarin je niet ziet hoe iets gemaakt wordt, en ze een huis doorzoeken terwijl er gekookt wordt door istie-t-nou-chef vind ik zwaar slaapverwekkend....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een camera voor je neus gedrukt krijgt is het ineens heel erg anders. Je kan nog zo goed gebekt zijn maar je moet het wel over kunnen brengen naar de kijkers, goed luisteren, de juiste vragen weten te stellen, stiltes opvullen, uitspraken kunnen uitlokken.
Met verdriet van een ander om kunnen gaan. En direct kunnen inspringen als er iets mis gaat.
Er komt dus heel erg veel bij kijken. Zeker als een programma live zou zijn en je weet even geen vraag en de ander is stil, dan zitten wij naar stiltes te kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Terwijl de stiltes juist in dit programma vaak zo veelzeggend zijn ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien stiltes voor de storm?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms wel...juist de stiltes zeggen vaak meer dan alle woorden. Je ziet het bij mensen die kwaad zijn, maar niets laten merken. Ze zijn stil, ze broeden op iets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja klopt maar dit voelt niet als een stilte dat niemand iets weet te zeggen maar zuivere stilte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, in mijn reacties heb ik het over een ander soort stilte. Een zuivere stilte omdat de presentator zich niet goed heeft voorbereid, daar zit niemand op te wachten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee inderdaad, dan denk ik aan Patty Brard, die zegt weer heel erg veel en overdreven lachen maar zie haar absoluut geen boer zoekt vrouw presenteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Patty Brard, momentje, ik pak even een teiltje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie Patty Brard sowieso niks presenteren, al denkt ze zelf van wel helaas! Brrrr.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig daar zijn we het allemaal mee eens, wat een vreselijk mens dat deze nog op de buis mag verschijnen. Dan zit ik liever op GV.