Waarom doet Detective Robert Goren af en toe zo..vreemd..(zie uitleg) ?

Karakter uit Law and Order : Criminal intent.

Ik vraag het me serieus af, hij doet soms zo 'spastisch', praat soms met hele lange stiltes ertussen, kijkt een verdachte zo gek aan met z'n hoofd schuin. Praat soms sowieso een beetje moeilijk.

Heb ik iets gemist, heeft hij ergens last van? Is het alleen zijn rol of is hij in het echt ook zo?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie
1.1K

Het beste antwoord

Ik ben dol op die vent. Ik vindt Criminal Intent de mooiste reeks Law & Order, die waar Gorden en Eames in spelen.

Zijn karakter is zo gespeeld omdat hij in de serie autistisch/hoogbegaafd is. Je kan het ook merken aan dat hij overal ergens wat vanaf weet. Dat maakt zijn rol ook zo schitterend.

In èèn van de afleveringen ging een psychopatische genie naar de gevangenis. Zegt Eames sarcastisch tegen hem: "Ach, hij kan vast nog wel een penvriendje gebruiken.";-)))

Toegevoegd na 26 seconden:
Tikfout: Goren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ah, hij is autistisch/hoogbegaafd...dát wist ik niet..verklaard een hoop. Die link heb ik dus duidelijk gemist.
Ik vind dit ook de mooiste/beste reeks. Eames en Goren passen ook zo bij elkaar. En de rol van Goren vind ik ook erg goed maar soms irriteerde het me zo, de manier waarop hij soms doet :-)

Andere antwoorden (2)

Dat moet hij zo doen van zijn baas, de regisseur... Daarvoor is hij ingehuurd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik noem hem altijd de nieuwe Colombo. Heb je die wel eens gezien? Die doet zich ook dommer voor dan hij is, komt op het laatste moment nog met moeilijke vragen en wordt standaard onderschat met zijn oude auto, lelijke hond en slobberige regenjas.
Robert Goren heeft dit gewoon iets aangepast naar de moderne tijd en gebruikt. Hij doet bijvoorbeeld vaak of hij een verdachte helemaal begrijpt en het met hem eens is, waardoor de verdachten bekennen. Ook doet hij soms overdreven dom en lokt hij de verdachten uit de tent.

Hij moet overkomen als een psychologisch zeer begaafde rechercheur, maar ik ben het met je eens. Hij overdrijft af en toe en komt dan over als iemand die zuurstoftekort heeft gehad tijdens de geboorte.......
Verder vind ik het trouwens wel een goede serie, ik kijk er echt graag naar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk, hier heb ik wat aan. Ik herken dit inderdaad en er zit dus toch een logica in.
"komt dan over als iemand die zuurstoftekort heeft gehad tijdens de geboorte…...." <--- ja! Ik vind het ook een superserie. En ondanks de irritaties moet ik ook wel vaak lachen om hem :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt. +1