Ben ik Victorious verslaafd

Ik ben denk ik verslaafd, ik kijk echt de hele dag zelfs de Nederlandse versie die best slecht is, ik praat hele teksten mee, en als ik kijk zit ik helemaal met een bigsmile te kijken het gaat ten koste van mijn cijfers en huiswerk

Hoe kom ik hier van af??

Toegevoegd na 23 uur:
Ik kijk de Engelse versie op YouTube omdat ik niet kan wachten tot de aflevering op TeenNick verschijnt met ondertiteling

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe oud ben je als ik vragen mag?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben 13

Het beste antwoord

Ik denk dat verslaafd inderdaad een groot woord is... Maar dat je het lastig vindt om je ergens anders toe te zetten en dat de verleiding erg groot is, is wel duidelijk....
Kun je het niet als een soort beloning gaan zien? Dat je van jezelf pas mag gaan kijken als al het huiswerk af is....
dat huiswerk gaat pas lukken als je het écht wilt... zodra je werkelijk inziet dat het zo niet langer kan en dat je school er echt onder gaat lijden zal het makkelijker zijn dan wanneer je het alleen maar doet omdat iemand anders dat zegt... (misschien zeggen je ouders dat het zo niet langer kan, of heeft je mentor je op je huiswerk aangesproken)
Je moet het dus écht willen.... dan lukt het je vast!!

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Gewoon een paar dagen niet doen. Ik snap dat het echt heel moeilijk is en dat je je met geen mogelijkheid aan je huiswerk kan zetten, als je weet dat ook weer iets leukers kunt kijken, in jouw geval.
Ik denk niet dat er een andere oplossing is, dan gewoon stoppen met kijken, of jezelf verplichten dat je het maar één keer per dag mag kijken.
Veel succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, ik ben zelf ook door zo'n fase gegaan. Ik keek dagenlang alleen maar Futurama en The Simpsons. Nu is dat over. ik ken heel veel mensen die dat ook hebben gedaan, ik ging zelf namelijk ook vragen of ik verslaafd was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit lijkt meer op een obsessie, en obsessie is ook een soort van verslaving. hoe je ervan afkomt is totaal andere dingen gaan doen en even helemaal niets meer kijken.

Pak een muziek instrument, ga buiten naar geluiden om je heen luisteren, maak een wandeling, installeer een muziekprogramma en componeer een muziekstukje, ga wat lezen, ga bij familie en vrienden op bezoek, dat soort dingen. ff zorgen dat je goed bezig gaat of ergens de herfstvakantie doorbrengt weaar je geen tv of telefoon of computer hebt. Meestal is het dan wel over.

Bron: eigen ervaring ( gameverslaving, bepaalde serie)