Waar dient de dwerg voor in Fort Boyard?

Dat programma op Nederland 3 ;)

Toegevoegd na 54 seconden:
Ik bedoel de dwergEN.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie
2.9K

Het beste antwoord

Passe-Partout en Horloge spelen de rol van assistenten in Fort Boyard omdat zij deel uitmaken van het middeleeuwse fantasieverhaal waarop het spel gebaseerd is. Behalve de twee kleine mensen zijn er ook een oude wijze man en een stel bloeddorstige tijgers. Kijk maar eens een sprookjesfilm uit de rubriek fantasy, dan zul je zien dat daar ook kleine mensen in meespelen. Misschien is dat wel gebaseerd op "Gulliver's reizen" van Jonathan Swift.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje. Goed antwoord.

Andere antwoorden (2)

Die horen bij het fort. In de afleveringen van 20 jaar terug 'woonde' er ook een oude man in de toren, die de kandidaten vragen stelde.
Ook in de franse versie zijn de 'dwergen' aanwezig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die zijn er om de boel een beetje op te leuken. waarschijnlijk vond met het 20 jaar geleden wel een leuke afwisseling op alle mooie meiden die assisteerden in allerlei kwisprogramma's en uit traditiegevoel heeft men ze gehouden
anneliez