Zou je een succesvolle talkshow kunnen maken met alleen vrouwen?

Zo ja, hoe dan?
Zo nee, waarom dan niet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Ik betwijfel of het debacle van 'De tafel van vijf' aan het feit lag dat het vrouwen waren. Als je vijf heren over koetjes en kalfjes laat praten kijkt er volgens mij ook geen hond naar.
Ze doen dat regelmatig op de zender 'Het Gesprek'. Aantal kijkers: nul komma nul.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij is er gewoon een overkill aan talkshows, en zeker rond dat tijdstip. Mannen, of vrouwen, doet er niet toe, het aanbod is te groot.
AWM
14 jaar geleden
Klopt. Maar dan is er m.i. nog een groot verschil tussen journalistieke talkshows over de actualiteit (DWDD, P&W) en een dameskransje. Of herenkransje, zoals je wilt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eens
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, zit wel wat in denk ik ; dat wordt ook een kippenhok. Hanenhok.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat 5 heren niet zo lang over koetjes en kalfjes kunnen praten. De testosteron laat dat niet toe ;)

Andere antwoorden (11)

Nee dat kan ik niet, ik ben man...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op je prachtige avatar-foto's wel, bij je profielpagina niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol, klopt... ik jok steeds, nu ook...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nu bij je antwoord, of nu bij je reactie. Of nu bij beiden....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
altijd.., (jok ik dan weer)
ja waarom niet, er zijn ook erg veel vrouwenbladen te koop in de winkel die goed verkocht worden. thema`s zoals mode, fashion, relatie etc. doen het erg goed. de talkshow van Oprah bijvoorbeeld, word al heel lang goed bekeken op tv.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.oprah.com/index

zij wel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nuff said:)
Ja, natuurlijk.
Praten/communiceren is nu met name iets waar vrouwen erg goed in zijn. Zet een paar vrouwen bij elkaar en de show volgt vanzelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heeft niks met vrouwen of mannen te maken, maar meer met de inhoud. Momenteel wordt je ook op TV overspoeld met programma's. Iedereen heeft tegenwoordig 100 kanalen en je weet van gekkigheid niet meer wat je moet kijken, het is dus voor een tv maken veel moeilijker geworden om de kijker te bereiken. Daarnaast is er bepaalde doelgroep die kijkt naar talkshow's en die kijken toch naar de gevestigde orde, bijvoorbeeld de wereld draait door, pauw en witteman, etc. Volgens mij is de markt van de talkshow's gewoon verzadigd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat dat best wel succesvol kan zijn. Alleen moet je het niet uitzenden op een zender als net 5. Dat is gewoon geen populaire zender, en de meeste mensen hebben die geprogrammeerd staan op nr 21 of zo...

Toegevoegd na 4 minuten:
daar zap je niet even snel heen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vrouwen hebben net 5 meestal onder de 8 staan ;) want het is een vrouwenzender, maar zelfs vrouwen zitten niet te wachten op van platte hollandse vrouwen en hun meningen, dus nee ik denk niet dat het zou lukken, only in america :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zou prima kunnen denk ik, maar waarom specifiek vrouwen......beide partijen kunnen prima talkshows maken, alleen voor beide partijen geldt dat het wel interessant genoeg moet zijn.
Er wordt door beide partijen al veel "oeverloos" gepraat op heel veel zenders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar niet als ze met z'n vijven zomaar wat zitten te kleppen. Zet er 1 sterke prof neer en zorg dat je interessante onderwerpen/gasten hebt. En dan op een goed tijdstip natuurlijk, voor mij zou dat tussen 17:00 en 18:00 zijn. Na het eten zit je met man en kinderen niet lekker naar zo'n programma te kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, in theorie zou het best wel kunnen, maar dan moet je wel verrekte goed screenen en een hele strakke, strenge gespreksleidster hebben, anders vrees ik dat het verrekte snel een kippenhok wordt.
Als je doelt op de tafel van vijf, waar ik tien hele minuten van heb meegekregen een tijdje terug, dat is voor mij een goed voorbeeld van hoe het niet moet. Als slechthorende kan ik het ook eerlijk gezegd zelfs met mijn koptelefoon op nauwelijks volgen.
Maar vroeger had je bijvoorbeeld Katherine, beetje Oprah-achtige talkshow, met vaak alleen dames, en hoewel vandaag de dag wellicht wat ouderwets, werkte dat altijd wel. Dus het kan wel, maar je moet er wel de formule op aanpassen, Niet gewon vijf vrouwen om de tafel en een camera erop, want dat wordt niks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die zijn er al (geweest) zoals PSV zei de Oprah Winfrey Show. Je had in 1991 de Avro's Service Salon (http://nl.wikipedia.org/wiki/AVRO's_Service_Salon) De vijf uur show met Viola Holt en Catherine Keyl en daarna had Catherine Keyl ook haar eigen tolkshow die ook goed kijkcijfers had. Of de meiden van vijf zulke cijfers gaan halen zoals hun voorgaane collega's dat moeten we nog afwachten.