Moet iemand een speciale opleiding volgen om reclame te bedenken?

Sommige reclames zijn echt heel leuk en dan vraag ik me weleens af: Wie zou die bedacht hebben?
Of een mega irritante reclame, soms blijf die ook goed hangen hoor.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie
1.4K

Het beste antwoord

Hier zit zeker wel een hele opleiding achter. Wat dacht je van de opleiding communicatie management hbo of communicatie creatief? Er gaat heel wat werk aan vooraf dan zomaar even wat bedenken en uitvoeren. Zo moet je duidelijk de boodschap over kunnen brengen bij de juiste doelgroep etc etc.. Dit gaat erg ver door voordat een reclame filmpje of het idee pas echt tot stand komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stukje doelgroep etc. vond ik erg duidelijk.
Dank je wel.

Andere antwoorden (2)

Om iets te bedenken hoef je geen opleiding te volgen. Om bij een gerenommeerd reclamebureau in dienst te kunnen treden, worden wél vaak eisen gesteld, zoals diploma's.
12 jaar geleden
reclame maken begint met een stukje creativiteit. daar heb je geen speciale opleiding voor nodig. dat heb je in je zitten of niet. vervolgens moet het idee gegoten worden in een flink aantal "reclameregels". regels waaraan een spotje moet voldoen, om aan te slaan/ om te blijven hangen, in elk geval om het product aan de man te brengen. ook een heel irritante reclame kan hierdoor bijv succesvol zijn. deze regels moet je als reclamemaker goed doorhebben. vaak worden de reclamejongens intern opgeleid bij een groot reclamebureau.
AlphaLimaSierra