TV-shopping / infomercials: Heb je weleens iets gekocht?

Zo ja, was je tevreden met je aankoop?

Toegevoegd na 6 dagen:
BIJ AFSLUITEN VAN DE VRAAG:
Bij deze vraag kon ik niet echt een beste antwoord kiezen, het gaat hier om eigen ervaringen dus... Iedereen bedankt voor de bijdragen weer.
Ik heb zelf trouwens een Nicer Dicer gekocht, op aanraden van een vriendin, en wel via de webshop trouwens, en ik ben er heel erg tevreden mee. Daar zal het wel bij blijven, ik zie die programma's niet zo vaak.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie

Antwoorden (10)

Ja, ik heb toen zo'n blender gekocht, ik heb me echt over laten halen die keer. Op zich was het een goeie blender, niet zo super geweldig, je kan nooit meer zonder als de reclame doet beloven, maar wel gewoon goed.
Gelukkig had ik daarna geen gezeur van het bedrijf en was het goed gegaan, ik was dus best tevreden.

Mijn vader heeft eens zo'n superdeluxe je hebt nooit meer iets anders nodig stoffer gekocht, maar die kreeg hem pas 2 maanden na betaling en had veel gezeur erom. Dus die was niet zo tevreden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, daar zap ik razendsnel van weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij ons thuis ligt ergens nog een abtronic te verstoffen. Had mijn man ooit besteld voordat we elkaar leerden kennen.

Op zich werkt dat ding eigenlijk best wel. Natuurlijk kweek je geen buikspieren in het tempo die de infomercial suggereert, maar het heeft wel degelijk effect.

Toch ligt hij natuurlijk niet voor niets te verstoffen. Ook al werkt het best, in de praktijk smeer je nou eenmaal niet dagelijks je buik in met geleidende gel, waarna je dat ding omgespt en al spierschokkend TV gaat zitten kijken of vrolijk de afwas gaat staan doen, zoals die onmogelijk fitte en blije mensen uit de reclame.

Mijn schoonouders hebben ook wel een Magic Bullet (miniblendertje) en één of ander stoomapparaatje. Hier hetzelfde verhaal qua kwaliteit: de reclames zijn natuurlijk onrealistisch, maar als je gewone in plaats van onmogelijke prestaties verwacht, blijken het best goede apparaatjes te zijn.

Ik denk dat je bij dat soort home-shopping verhalen gewoon een beetje goed op moet letten:

- bedenk wat je redelijkwijs van een apparaat mag verwachten, als je de superprestaties uit de infomercial buiten beschouwing laat.

- Natuurlijk besef je dat al die mensen met persoonlijke ervaringen acteurs zijn, net als in gewone reclames.

- Kijk of de prijs redelijk is, in vergelijking met de prestaties die je redelijkerwijs mag verwachten.

- Doe geen impulsaankoop. Dat aanbod dat exclusief
alleen tijdens het tonen van de reclame geldig is, is in werkelijkheid veel langer geldig. Morgen kun je het ook nog voor die prijs krijgen, je hebt geen haast.

- Hou er rekening mee dat de telefoniste getraind is om je allerlei extra troep aan te smeren. Trap er niet in als ze zegt dat je toch wel twintig extra wasbare hoezen nodig hebt om je stoomapparaat goed te gebruiken. Ze zijn niet voor niets wasbaar.

- Bel eigenlijk helemaal niet om te bestellen. De home-shoppingprogramma's hebben meestal ook een website waar je op je gemak kan kijken wat je wil bestellen.

- Voordat je via die website bestelt, loop ook eens binnen bij de Blokker. Ken je die bordjes 'bekend van TV'? Yep, dat zijn dezelfde spullen als bij het home-shoppingprogramma. Soms een iets ouder model, soms van een ander merk, over het algemeen dezelfde kwaliteit en vrijwel altijd voor een fractie van de prijs van de infomercial.

- Tot slot: koop nooit afslankmiddelen. Gewoon niet doen. Als ze werkten, zouden er geen dikke mensen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik geloof niet zo in die filmpjes en ik vind ze nog irritant ook. Ik kijk er niet naar, dus koop ik daar ook niets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik beken eerlijk dat ik wel eens een Abtronic heb gekocht. Dat is zo'n ding die je buik kan trainen terwijl je zelf eigenlijk niets doet. Waanzin uiteraard en een positief resultaat heb ik nooit mogen meemaken. Het ding was namelijk vooral goed in het verslinden van batterijen.

Een andere aankoop was destijds Quick and Brite. Dit spul was geweldig en is zelfs langere tijd verkocht door Blokker. Welke vlek ik ook in mijn kleding had, beetje Q-A-B en de vlek was verdwenen. Het spul was ook ideaal om de rolluiken schoon mee te maken en ook de auto heeft de nodige poetsbeurten gehad met dit wonderspul. Kortom: dit was zeker geen miskoop en terwijl ik dit tik probeer ik te uit te zoeken waar ik het spul tegenwoordig kan kopen.

Verder heb ik weinig te vertellen over TV-shopping. Veel producten die ze verkopen moet je vooral niet kopen en soms, heel soms, zit er een product bij als Quick and Brite. Een toppertje waar je echt iets aan hebt. Overigens hebben ze bij de TV zenders wel erg opdringerige verkopers in dienst die duidelijk zoveel mogelijk willen verkopen in zo'n kort mogelijke tijd. Mijn advies: koop bij een betrouwbare webshop of ga gewoon lekker de stad in om een product te kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb nog nooit iets gekocht ,omdat het meestal van die inpulsaankopen zijn,die je eigenlijk helemaal niet wilt ,of echt nodig hebt,en na enige tijd weer in de kast verdwijnen om er nooit meer uit te komen.
jammer geld dan eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroeger wel eens een soort epileer apparaatje gekocht....WAARDELOOS!!!!! sindsdien nooit meer.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn schoonzusje is een absolute fan, haar huis staat vol met zulk soort artikelen.
Ze leert het nooit,want er zitten vele missers tussen, maar zij is de perfecte klant voor deze vreselijke tv winkels, ze is goedgelovig en vol van vertrouwen.
Haar man heeft zich er bij neergelegd, en afentoe moppert hij over alweer een zogenaamd "handig" keukensnufje.
En zij probeert ze elke keer weer opnieuw vol enthousiasme.
Onvoorstelbaar!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
weet nog dat er ooit reclame in een blad stond van een jing-jang ketting die stemmingen enz. zou kunnen beinvloeden, en een bekende nederlander prees het aan. daarna heel veel reactie`s gehoord dat die ketting niet aan de verwachting voldoet. zo gaat dat eigenlijk wel met al die dingen van tellsell enz. mij niet gezien, ik vind zowieso die instructie`s ook altijd zo nep.

jan keizer maakte reclame voor die omega 3 pillen, later bleek dat omega 3 ook zo zijn nadelen had. maar er liggen nog genoeg voedingssuppelementen met omega 3 in de schappen dus het zal wel weer veranderd zijn.
annie schilder maakte reclame voor zo`n afslankmiddeltje, dat bleek achteraf ook nep spul te zijn zoals ik heb gelezen ergens. als je radar kijkt of de consumenten gids leest, kijk je in een keer heel anders tegen dit soort dingen aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb de Ped Egg besteld....
Het schuurt inderdaad alleen het dode vel enzo weg maar of het nou zachter wordt? nee nog niks van gemerkt... Kreeg er overigens wel iets extra's bij waar ik wel tevreden mee ben een pedicure set