Waarom mist de ondertiteling de laatste secondes voordat de reclame begint of het programma stopt?

Er wordt dan wel wat gezegd, maar de ondertiteling mist dan. En dan enkele secondes erna begint de reclame, of is de show over. Hoe komt dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grappig, is mij persoonlijk nog nooit opgevallen. Ik ga vanavond eens opletten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat viel me ook al op!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1

Het beste antwoord

Om ondertitels te lezen heb je iets meer tijd nodig dan om te luisteren naar de spraak. Vaak lopen ondertitels nog even door, terwijl de volgende scene, of het volgende shot al te zien is.
De reclame moet, volgens afspraak of regels precies beginnen na een bepaalde scene. Dan wordt de film (of serie) afgebroken. Soms is de ondertiteling te lang en zou nog even moeten doorlopen. En dat kan dan niet, want afbreken midden in een scene doen ze niet. Dus ontbreekt ie helemaal.
Vaak wordt na de reclame de laatste scene herhaald, zodat je toch niets mist.