Stem Acteurs schraal.

Telkens als ik tv zit te kijken, en bepaalde tekenfilms kijk.
Komen er telkens de zelfde stemmen, voor verschillende personages.
En mijn vraag is. Hoe komt het dat in Nederlands zo weinig Nederlandse Stem Acteurs zijn??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha echt hè, soms denk ik ook van hè altijd dezelfde stemmen. Dit is vooral bij die jongetjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even een voorbeeld.
De stem van Timmie Turner
Dat is een vrouwenstem
Van de vrouw van Sesamstraat, alleen weet niet hoe ze heet.

Antwoorden (1)

Dat komt waarschijnlijk omdat er niet heel veel goede stemacteurs in Nederland zijn. Stemacteur is een apart vak. Er komt heel veel bij kijken. Alleen een mooie stem hebben of goed kunnen voorlezen is niet voldoende. Je moet het echt van je stem hebben. Niemand ziet er mimiek of gebaren bij. Je moet veel expressie en gevoel in je stem kunnen leggen en hoog en laag kunnen. En dat is moeilijk.
Bovendien verdienen stemacteurs niet zo heel veel. Daarom zijn er niet veel mensen die het willen doen.
Interessante websites:

http://www.spreekbuis.nl/content/2047/Stemacteurs_zijn_het_%E2%80%98afknijpen%E2%80%99_beu_.html

http://www.stemacteren.nl/site.php?p=vragen