Waarom is het blaadje van de NOS-nieuwslezer(es) roze?

dat heb ik me eigenlijk altijd al afgevraagd, leest dat makkelijker? ziet het mooier uit dan wit? iemand enige (logisch) idee?

Toegevoegd na 1 minuut:
enige=enig

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie
6.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat staat toch veeel leuker !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en bovendien past die kleur goed bij pasen (a)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jah en daarom vroeg ik dus voor logische antwoorden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms ook geel

Antwoorden (4)

Dat is ivm met het contrast. Wit blijkt een vervormd beeld te geven of zoiets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en wel witte kleren dan..?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
whaha goed opgemerkt ! ja gerritjeuh leg dat eens uit !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja het blijkt zo te zijn, ik heb het ook niet verzonnen ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt er geen bron bij dus lijkt mij aardig uit je duim gezogen.
Misch leest dat pretigger
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom een -?
De dyslectici bij mij op school hebben ook altijd lichtgeel papier omdat dat fijner leest, dus misschien is dat bij lichtroze ook wel zo.
"Wit zal te veel schitteren vanwege de vele lampen"

Roze matched dan goed bij de rest van haar outfit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, maar het is áltijd roze, dus dat van die outfit is niet echt logisch. dat vele licht kan ik misschien wel inkomen
Om de blaadjes snel te kunnen vinden tussen de enorme papierrommel op een redactie. Bij RTL Boulevard waren ze vroeger blauw, andere programma's hebben weer andere kleuren. Overigens zijn de blaadjes een back-up. De nieuwslezer haalt de tekst die hij of zij moet uitspreken van de autocue of teleprompter, een apparaat waarop de tekst van boven naar beneden rolt. Dankzij een halfdoorlaatbare spiegel ziet de nieuwslezer de tekst wel als hij in de camera kijkt, maar de kijkers thuis niet. Gevolg: de presentator is zo beleefd om jou recht in de ogen te kijken. Maar als je goed oplet, zie je zijn ogen soms van rechts naar links de tekstregel lezen.