Uit welk land komt het programma ''Wegmisbruikers?''

Ik zat eens naar Wegmisbruikers te kijken, en ik vroeg me af uit welk land dit programma stamt. Komt dit uit Belgie of Nederland?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie
1.2K

Het beste antwoord

Het komt uit Nederland. Het is gemaakt door producent Palm Plus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Maar is het hier ook *bedacht*, of heeft Palm Plus de formule gekocht van een buitenlandse bedenker?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het format is ontwikkeld door Palm Plus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe kan het dan dat Leo de Haas eerder was?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn natuurlijk altijd programma's die er op lijken, in de VS zullen die programma's er ook eerder geweest zijn. Maar Wegmisbruikers zal toch genoeg afwijken van andere programma's over misbruikers van de weg, om het een eigen ontwikkeling te mogen noemen. En als een programma dat eerder was dat niet vindt, zullen ze mogelijk stappen tegen de jattende formatontwikkelaar genomen hebben. Maar de scheidslijn tussen jatwerk en zelf bedacht is dun.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt. Dit wou ik weten.

Andere antwoorden (2)

Uit nederland, ik hoor geen accent van de " wegmisbruikers" dus het komt uit nl.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het concept om mensen met een videowagen voorzien van politie te volgen en te confronteren met hun weggedrag en het op tv uitzenden hiervan is in de jaren 80 bedacht door de toen nog NOS cameraman Leo de Haas. Zijn programma Blik op de Weg werd zeer populair en wordt nog steeds gemaakt. Het programma is zowel in binnen als buitenland nagemaakt. In nederland is alleen Wegmisbruikers van SBS6 gepresenteerd door Andre van der Toorn overeind blijven staan. In tegenstelling tot Leo de Haas maakt Andre van der Toorn het progamma niet zelf.