Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom ligt er een toetsenbord en een muis op de tafel in het nos journaal

Ik snap niet waarom er een toetsenbord en muis ligt bij het nos journaal

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie
756

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Om een PC mee te kunnen bedienen. Er staat ook nog een scherm, vaak buiten beeld.
Maar waarom dat nodig is? De redactie maakt gebruik van een Newsroomsysteem. Daar kan in gebladerd worden als er een item loopt. Ook kan je daar de teksten lezen als de autocue het niet doet (dat is een soort systeem waar de teksten langskomen die je voor moet lezen)
Maar ook om te mailen voorafgaand aan de uitzending en/of wat op te zoeken op internet. Kortom, best nuttig.
(Lees meer...)
escape
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok thanx, ik vroeg het me al langer af ;)
Daarmee kan de presentator zijn eigen autocuetekst aanpassen tijdens de uitzending. Soms komt er op het moment van de uitzending belangrijk nieuws binnen. De regisseur meldt dit dan via het oortje van de presentator. Vaak is er dan nog geen beeldmateriaal beschikbaar, maar is het nieuws belangrijk genoeg om er in ieder geval over te berichten.
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanx
Desk is deels van glas (let op hoog shot aan begin van journaal). Daar ligt het scherm onder. Teksten kunnen daarop worden doorgegeven. Autocue systeem staat hier los van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding