Wat voor effect heeft As The World Turns waardoor je het programma meteen herkent?

Wanneer mijn moeder ATWT kijkt, zie ik altijd meteen welk programma het is. Dat komt niet door de acteurs, of door de omgeving, maar om het effect dat het beeld heeft. Ik kan het niet echt uitleggen. Alsof ze het beeld expres slechtere kwaliteit geven.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie dat ook zo ja.

Antwoorden (4)

Het ligt volgens mij aan de belichting.. het ziet er meer uit als een realityserie dan als de traditionele soap, ook vanwege de vele buitenopnames die er tegenwoordig in zitten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doordat as the world turns zijn eigen manier van filmen heeft, vaak ziet het er ouder uit dan andere series.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een hele tijd geleden dat ik die serie heb gezien, maar het staat mij bij dat het daar grotendeels scenes zijn van twee mensen met elkaar in gesprek. Die zie je dan redelijk close up. De ene dialoogscene wordt afgewisseld door de andere dialoogscene. Je ziet bijna geen mensen in beweging. Ze staan of zitten en zijn met één ander persoon in gesprek. Dat is volgens mij het verschil met andere soaps, waar tussendoor gewoon actie is.
Amadea
13 jaar geleden
Ik herken dit ook altijd meteen en tot mijn verbazing zagen toen ik mijn nieuwe lcd full hd tv had gekocht alle programma's er zo uit!!

Het had te maken met een functie die tussen de frames(beelden) nog extra frames toevoegde om de bewegingen er nog soepeler uit te laten zien.
Het had als effect dat zelfs CSI er als een homevideo uitzag.. zoals bij ATWT.