Was er eerst de game of de anime van Pokémon?

Waar begon het nou mee?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De game was het eerst. De bedenker van Pokemon (ik weet niet meer hoe hij heet zo snel) was als kind al verwoed insectenverzamelaar, en wilde een spel waarin je beestjes kon vangen. Zijn belangrijkste inspiratie was echter het kabeltje waarmee je twee gameboys kon verbinden, zodat de beestjes van de ene naar de andere wereld konden lopen. En het zou nog leuker zijn als er één beestje min of meer in het kabeltje zat ; dan kon je het spel alleen maar helemaal uitspelen als je ook vrienden had met het zelfde spel. Slimme marketing natuurlijk. Het spel was vanaf moment een een groot succes (en terecht, want het zit zelfdaam goed in elkaar) , en al snel volgde er een hele sleep merchandising, waaronder de tekenfilm. Toegevoegd na 33 seconden: (Ik kan nog wel een hele spreekbeurt over Pokemon houden, maar ik denk dat dit volstaat als antwoord op je vraag). Toegevoegd na 1 minuut: Oh, ik weet het weer, Satoshi Tajiri was het.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100