Alle journaals baseren zich op dezelfde persbureaus voor de verzameling van de nieuwsberichten.

Het grote persbureau in Nederland is ANP (en Novum).
Wereldwijd zijn Associated Press (AP) uit de VS, Reuters uit het VK en Agence France Press (AGF) uit Frankrijk grote spelers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Omdat ze er nou eenmaal niks bij mogen 'verzinnen' hè. Iedereen heeft hetzelfde omdat er hetzelfde gebeurt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nieuws is nieuws en dat gebruiken ze allemaal. Er is gewoon niet zoveel nieuws dat ze zouden kunnen kiezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat komt omdat de onderwerpen over het nieuws gaan, er is een basis. Meestal zijn het wel andere opnames maar deze lijken exact op elkaar omdat de cameramannen nou eenmaal (meestal) naast elkaar staan, je krijgt dus hetzelfde beeld.