Ik wil Duits leren. Wat is een goede serie om dan te volgen?

Mijn woordenschat is zeer dicht bij Nihil en Duits verstaan gaat erg moeilijk voor mij. Ik moet toch op een manier z

37 Grad ken ik, maar is niet echt helemaal wat ik mooi vind.
Heb ook geen interesse in Die Ludolfs.

Graag een serie zoals The Big Bang Theorie, of Malcome in the middle of How I met your mother e.d. Alle tips zijn welkom eigenlijk, zolang het maar een serie is die je kunt volgen en niet gewoon films.

Wat ook mag is een van bovenstaande, maar dan alleen als hij Duits nagesynchroniseerd is. Dan inclusief link waar ik dat zou kunne vinden.

Nog mooier zou zijn als er ook duitse ondertitels bij zijn te vinden. Buiten dat het al Duits gesproken is natuurlijk.

(dit is alleen om het verstaan van Duits te oefenen)

Toegevoegd na 43 minuten:
Ik ga deze serie kijken op de computer, zodat ik niet gebonden ben aan tijden op TV.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie
3.1K

Antwoorden (6)

Was denkst du von malcolm mittendrin?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja heel slim +
Op de ZDF heb je elke werkdag 2 kookprogramma's,daar zou je mee kunnen beginnen omdat je gewoon ook ziet waar ze het over hebben,omdat ze alles benoemen waar ze mee staan te koken.
Bovendien is het leuk om naar te kijken want beide programma's zijn competities over wie het beste gerecht (gericht dus hè)maakt,dus spelenderwijs steek je er heel wat van op.
Als de kok bijvoorbeeld zegt:"jetzt nehme ich eine pfanne","nu pak ik een pan",dan zie je hem dus die pan pakken.Zo leer je het heel snel.
ZDF Die Küchenschlacht om 14.15
ZDF Topfgeldjäger om 15.05

Heel iets anders dan waar je om vroeg,maar alle tips zijn welkom dus vandaar.

Toegevoegd na 17 uur:
Je zou ook eens bij www.amazon.de kunnen kijken,ze verkopen daar bijvoorbeeld Lost-Die komplete 3.staffel(7 DVD),Duits gesproken en ook Duits ondertiteld,maar daar moet je van houden natuurlijk en een paar centen voor neertellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je als laatst hebt toegevoegd moet je indd echt van houden, ik houd ook niet van engelse afleveringen die in het Nederlands worden vertaald. Der klopt gewoon geen bal van en vaak is de humor er ook vanaf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Absoluut waar,alles wordt dan uit zijn verband gerukt.
Als je op teletekst nr. 155 inzet onder vrijwel alle Duitse uitzendingen, staat de tekst (voor doven, maar wel makkelijk voor iedereen) er onder.
Ik twijfel even, het kan ook 150 zijn, maar een van de twee.

Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die Ludolfs uiteraard :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb vroeger elke zondagmorgen gekeken naar:
Die Sendung mit der Maus

Heel leerzaam, zowel qua taal als qua onderwerpen die ze behandelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan ook altijd die duitse krimi's gaan kijken zoals Tatort,Derrick, Der Alte, Kommesaris Rex