Hoe voorkom ik dat ik in slaap val tijdens een film die ik best graag wil zien?

Meestal wanneer ik op TV naar een film kijk lukt het me niet om tot het einde wakker te blijven. Rond half 11 's avonds gaat bij mij het lampje uit, ook als ik de film eigenlijk heel graag wil zien. Wat kan ik hier aan doen? Zijn er truukjes? Koffie drinken is geen optie, dan kan ik de rest van de nacht niet slapen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie
12.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb deze dip al heel vaak in het RTL nieuws tussen 19.30/20.00 uur. Kan dan plotseling helemaal weg zijn voor een kwartiertje of zo. Ja, af en toe van je plaats weglopen kan hierin helpen. Anders waag ik een 2e nieuwspoging met het 8-uur journaal. Erfenis van vroeger denk toen ik als tiener al om 8 uur naar bed moest.

Het beste antwoord

De film opnemen en eerder op de avond kijken, kan een optie zijn. Verder nooit liggend kijken. Als je dreigt in slaap te vallen, even opstaan om bv wat te drinken in te schenken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me het enige juiste antwoord. Gewoon opnemen en op een vroeger tijdstip afkijken.
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nooit liggend kijken: maar ik heb zo'n fijne bank! Maar gelijk heb je!

Andere antwoorden (9)

Je kunt proberen bijvoorbeeld om het kwartier, even snel een rondje door het huis lopen of tijdens de reclame. Cola drinken houdt je ook wel wakker, maar is niet zo sterk als koffie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jezelf af en toe knijpen of met een speld prikken, beetje pijnlijk maar je blijft wakker.
Minder pijnlijk, zet een bak ijsblokjes naast je neer en als je slaperig wordt leg je er één in je nek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste lijkt me toch om de film op te nemen, want anders ga je toch stukken missen ook al slaag je er in om wakker te blijven; je houdt je ogen wel open maar je slaat niets meer op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Diit antwoord is natuurlijk alleen van toepassing op de commerciële omroepen, maar ik maak tijdens de reclame vast mijn gezicht schoon, en poets mijn tanden. Ben ik weer wakker genoeg om de rest van de film te zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met onze huidige weersomstandigheden helpt het even naar naar buitengaan misschien. Je bent er dáárna weer helemaal...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Opnemen, uitzending gemist(als die erop staat), de film huren of kopen en overdag kijken. Zoiets?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk uitgerust naar de film.
neem deze op, en kijk als je uitgerust bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zit altijd rechtop, heb voldoende licht aan en haal regelmatig bv. wat drinken zodat je niet alleen maar stil zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer tijdens een film minimaal twee pauzes in te lassen. Dit is niet alleen goed voor het halen van chips etc. maar ook goed om je korte termijn geheugen even de kans te geven de informatie te verwerken (ingewikkeld proces waarbij connecties tussen neuronen worden gevormd). Daarnaast is het natuurlijk ook handig om bier af te wisselen met cola, en mocht je een roker zijn, de sigaret buiten opsteken in plaats van binnen