Waarom werkt de ene reclame op radio of TV meer op je irritatieknobbel dan de andere.

Bij sommige reclames gaan mijn haren razendrecht omhoog schieten als ik een bepaalde reclame hoor. Ik wordt daar echt helemaal gestoord van terwijl een andere reclame "gewoon" voor bij komt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

De stemme(n)(tjes) en de onzin die ze verkopen, zeker als het bekende Nederlanders zijn. En het beroerde is dat als je je eenmaal aan een reclame hebt geërgerd, je haren al rechtop gaan staan bij de eerste toon. Mijn remedie: meteen wegzappen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik herken dat zo!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
juist!
flyingcrow
13 jaar geleden
heel goed antwoord!+

Andere antwoorden (6)

Dat ligt alleen maar aan je smaak. De een vindt een reclame ontzettend flauw en irritant, en de ander zal er de humor van inzien. Zelfde heb je met tv-programma's, boeken, of muziek.

Bovendien ligt het er ook maar aan wat je interesseert, of wat de informatiewaarde van een reclamespot is. Als jij een hoogst flauwe reclame hoort of ziet, over een nieuwe lekkere PickWick thee, en je bent ook dol op thee, dan treedt je irritatieknobbel niet in werking, maar hol je de volgende dag alleen maar snel naar de winkel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak is het de combinatie van stemgeluid, de snelheid waarmee het gebracht wordt en de boodschap zelf (niet geloofwaardig).

Soms leidt reclame heel erg af van het product. Dan denk je achteraf; Waar ging die commercial nou eigenlijk om?

Soms vraag ik mij wel eens af of de reclamejongens zich wel verdiepen in hun doelgroep. Denk aan de Allways reclame. Aslof ongesteld zijn een groot feest is :(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goede vraag trouwens,dat is nogal persoonlijk,de een vind dit super en iemand anders vindt het irritant.
Een tip als de reclame begint op TV gaat de klank ook blijkbaar de hoogte in.
Ik zet dan de TV op Mute,dan zie je wanneer de film weer begint maar heb je geen last van de klank.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat je sommige reclames zooooooo vaak langs hoort en ziet langs komen... en dat werkt super averechts...
ook de manier t word gebracht, en de geluiden erbij...
hier hebben we ook een reclame, waar ik spoed nerveus van word,gewoon om de stem en t ratelen van de persoon....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
flyingcrow
13 jaar geleden
+
sommige reclames worden zo gemaakt dat ze lichtelijk irriteren dat in combinatie met veelvuldig herhalen zorgt ervoor dat de merknaam goed blijft hangen zodat als je volgende keer in een supermarkt staat je onbewust denkt dreft goed afwas middel en robijn oh ja daar ruikt de was zo lekker van en bij koffie die van de pakt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt eraan,sommige reclame makers gebruiken irritante muziek of irritante stemmen of gewoon de hele opbouw van de reclame is irritant.
het is tenslotte dat ze je iets willen verkopen,hoe irritanter de reclame hoe beter die in je hoofd blijft zitten.