Je zou ook kunnen zeggen dat de 'populairiteits-meting' door de adverteerder wordt gedaan.

Reclames die populair zijn zullen dan langer doorlopen als de adverteerder dat zelf graag wil natuurlijk (indien het budget het toelaat). Aangezien de adverteerder in de gaten zal hebben dat zijn reclame populair is zal hij geneigd zijn die specifieke reclame vaker en langer uit te laten zenden.

Er wordt door een adverteerder vooraf misschien wel een bepaalde tijdsduur ingepland maar als een relame populair (of juist heel onpopulair) is dan wordt de tijdsduur daar gewoon op aangepast...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Reclames komen op TV als ervoor betaald is. de Ster, of IP doet niet aan kijkcijfers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Reclames komen niet vaker op TV als ze populair zijn.
Bedrijven hebben een product te verkopen en hebben een zgn. reclamebudget.
Het aantal keer dat een commercial/reclame te zien is, is afhankelijk van dit budget en van de kosten om de reclame te maken, maar ook van de kosten om deze te kunnen uitzenden.
Voor, tussen en na populaire programma's is dat een stuk duurder dan bij programma's waar minder mensen naar kijken.
Dit wordt ruim van tevoren ingepland, alhoewel ik er wel vanuit ga, dat als een programma opeens erg veel kijkers trekt dat grote merken dan nog snel reclame-zendtijd kopen.

De reclamemakers proberen natuurlijk wel de reclames populair te maken door er bijvoorbeeld humor in te stoppen, maar de basis is, populaire programma's gebruiken om je product aan veel kijkers te tonen en
dat op een positieve en/of humoristische manier te doen, zodat DAT ook leuk is om naar te kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe groter het budget... hoe meer reclametijd ingekocht kan worden door het bedrijf achter het merk..
De consument heeft dus geen invloed.. helaas ;)