Goofy staat bekend als onhandig en dom, maar hij staat ook bekend als onhandig lang. Disney-animators beweerden ooit dat Goofy schoenen van maat 18 ½ had. Het is duidelijk dat Disney-castingagenten willen dat mensen die Goofy spelen in de parken bij de rol passen. Daarom is de minimale hoogte om Goofy te spelen in de Disney-parken 1,80 meter. Deze mensen moeten ook wennen aan het dragen van schoenen in maat 18 ½!

(vertaald met Google Translate vanuit:https://mickeyblog.com/2018/07/04/fun-facts-you-didnt-know-about-goofy/#:~:text=Disney%20animators%20once%20claimed%20that,wearing%20size%2018%20%C2%BD%20shoes!)