hoe kan het dat popeye het blikje al kan openknijpen als hij de spinazie nog niet eens heeft genuttigd? (was hij al sterk daarvoor?)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
irmands?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
moe schat? tijd voor bed zeg ik ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een vreselijk domme vraag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat een vreselijk domme reactie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Popeye is mijn idool, pas op, hé!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is een vraagstuk waarmee ik al sinds mijn jeugd loop! Soms kan ik er niet van slapen. Ik ben zooooooooo nieuwsgierig naar de antwoorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vind het wel een goeie vraag. En zo te zien heeft Naatje veel fans op gv want ze heeft al 4 punten binnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Terwijl ik typte had ik mijn twee vingers gekruisd :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Typisch een vraag die is ontstaan na veelvuldig kletsen van Brutus te hebben mogen doen ontvangen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies dezelfde vraag een jaar geleden ook gesteld.
Letterlijk.
Vond je toen de antwoorden niet bevredigend?
En nu?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
idd meer antwoorden nu...en betere vooral

Het beste antwoord

De eerste keer heeft hij een blikopener gebruikt. Sindsdien werd hij zo sterk dat hij die opener niet meer nodig had ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ooit voordat de striptekenaar hem voor het eerst tekende maakte hij zijn eerste blik met een opener open, maar daarna had hij er altijd netgenoeg kracht voor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat de spinazie blijkbaar in een nogal zwak blik zit. Als onze stoere zeeman erin knijpt dan wordt de spinazie met ongelooflijk veel kracht naar boven geduwd. Zodoende vliegt het blik open.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En wordt de spinazie door zijn pijp opgezogen ;)
Ervaring hiermee?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik verorber mijn spinazie wel op een ander manier! Al die aangekoekte spinazie in je pijp, bah!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En al je spinazie smaakt naar tabak ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Slurpen.
Spinazie uit blik kan je slurpen.
En intussen gewoon lurken, moet kunnen.
Daarvoor was hij al sterk natuurlijk.
Maar toen had hij twee handen nodig voor het openknijpen.
Hoe meer spinazie, hoe minder vingers nodig voor het openknijpen.
Nu kan hij het tussen duim en wijsvinger.

Toegevoegd na 7 uur:
http://www.goeievraag.nl/vraag/popeye-blikje-openknijpen-spinazie-genuttigd.2439
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee,maar de blikjes waren erg zwakjes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naatje, ik moet je iets vertellen. Popeye bestaat niet echt. Het is een getekend mannetje die de tekenaar heeft uitgevonden. Hij bepaalt dus wanneer en hoe popeye het blikje openmaakt. Sssssst niemand zeggen, want volgens mij weet nog niet iedereen dit uit de antwoorden te zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb mij ooit eens laten vertellen dat Popeye voordat hij spinazie ging eten al een beroemd stripfiguurtje was: een heldhaftig matroosje. En tijdens de Tweede Wereldoorlog was Amerika bang dat er een vleestekort zou dreigen. Popeye moest toen met zijn spinazie de mensen op andere eetgedachten brengen. Het ging er dus helemaal niet om of spinazie zo gezond was dat je er beresterk van werd. Popeye was al sterk van zichzelf want hij was een heldhaftig matroosje. Een blikje van toenmalige makelij in de Tweede Wereldoorlog was natuurlijk peanuts voor hem.