Is er een speciale naam voor een superheld zonder echte superkrachten?

Ik heb de benaming ergens wel gehoord. Het lijkt dacht ik op het engelse 'Hero'. Maar ik ben het vergeten :S

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kick ass rules! Hero without a clue?

Antwoorden (4)

De anti hero !?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee dat is juist de tegenstander.
Robin hood denk ik dat je zoekt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien bedoel je een volksheld. Of de dure term daarvoor: protagonist.
Een Engelse omschrijving met het woord hero erin is: working class hero.
Amadea
11 jaar geleden
een vigilante,

Een vigilante is iemand die het normale rechtssysteem van een land negeert en zelf het recht in eigen hand neemt. De reden hiertoe kan sterk verschillen. In de loop van de geschiedenis zijn verschillende groepen mensen en individuen als vigilantes bestempeld. Vigilantes komen ook veelvuldig voor in de media zoals films en boeken. Hierin spelen ze vaak een romantisch geïdealiseerde heldenrol.

ofterwijl een (super)held , zonder krachten.