Wie zijn eigenlijk de echte ouders van de neefjes kwik, kwek en kwak ? en hoe zien ze er uit ? en waarom moeste ze bij hun oom Donald Duck gaan wonen?

(het stripboek van Donald Duck dus)
want de oom Donald Duck is niet hun echte vader maar hun oom. Dus hoe zit dat ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leukste vraag die ik hier ooit heb gelezen!

Het beste antwoord

Ik las toevallig pas geleden daarover in een Donald Duck boek. In sommige Donald Duck boeken staat in het begin een inleiding, waarin wat wordt verteld over de geschiedenis van Donald Duck of specifieke personages.
Ik weet niet zeker in wélk Donald Duck boek het stond, ik denk in 50 apenstreken van de Duckies. Anders was het in 50 vrolijke belevenissen van Donald Duck, De grappigste avonturen van Donald Duck of Walt Disney's Donald Duck als groentje.

In die inleiding stond dat er twee verschillende verhalen zijn over de moeder. De eerste keer dat de neefjes in een film verschijnen is het verhaal anders dan de eerste keer dat ze in een strip verschijnen.

In het ene geval wordt gezegd dat hun moeder de zus is van Donald, in het andere de nicht. Ook heeft ze in beide gevallen een net iets andere naam, in het ene heet ze Della en in het andere Dumbella.

Bij een van de twee (ik denk de film) zie je een postkaart waarop staat dat ze haar 'engeltjes' naar Donald toe stuurt om bij hem te logeren, of dat bij de andere ook het geval was, weet ik niet meer. Waarom ze bij Donald gebleven zijn, is volgens mij niet bekend.

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik heb een website gevonden die dit ook schrijft: http://goofy313g.free.fr/calisota_online/Characters/della.html

Daar staat dat de neefjes eerst in de strip verschijnen, en je daar een brief ziet met deze tekst: "Dear Donald,
I am sending your angel nephews Louie, Huey and Dewey, to stay with you while their father is in the hospital. A giant firecracker exploded under his chair. The little darlings are so playful. I hope you enjoy them.
Your cousin,
Della."

Daarna verschijnen ze in de film en zie je een kaart met de tekst: "Dear Brother-
I am sending your angel nephews to stay with you-
Sister Dumbella"

Op die website staat ook dat de eerste keer dat zij zélf te zien is, een schets is van de stamboom van de Ducks, en dat ze hierin Thelma heet. De vader staat hier ook in, maar bij hem staat geen naam.
Er staat nog veel meer info op die website trouwens, zoals de eerste keer dat ze in 'levende lijve' te zien is in een strip.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik hoop dat Dumbella Duck ooit weer terugkomt naar Donald

Andere antwoorden (1)

De moeder van Kwik, Kwek en Kwak is Dumbella Duck.
Donald is de tweelingbroer van Dumbella, en daarom is Donald hun oom.
Dumbella heeft haar kinderen een keer bij Donald achtergelaten met de bedoeling ze na een week weer op te halen, maar dat heeft ze nooit gedaan.

Wie de vader van Kwik, Kwek en Kwak is, is niet bekend.