Volgens mij is dit een truc om de kosten te drukken, tekenen kost veel tijd en geld en veel mensen valt het toch niet op.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ook zijn veel tekenfilms vrij ongedetailleerd dus dan zou door alle vingers te tekenen er toch detaille inkomen maar drie vingers zou gelijk opvallen en vreemd worden gevonden.

Toegevoegd na 7 minuten:
Futurama heeft een keer volgens mij maar een keer een vijfvingerige afbeelding laten zien in een aflevering
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sinds 1928 al wordt Mickey Mouse getekend met drie vingers en een duim. Er zijn twee voordelen aan om een vinger weglaten: een artistiek en een financieel voordeel. Ten eerste zou vijf vingers te veel zijn voor een muis. Een hand met vijf vingers aan het dunne armpje van Mickey zou net op een tros bananen lijken. Daarnaast betekende een vinger minder aan een hand tienduizenden vingers minder in een tekenfilmpje van een paar minuten.

Toegevoegd na 32 seconden:
weglaten = weg te laten
Amadea
12 jaar geleden
Ik denk dat je dat het beste kunt begrijpen als je zelf weleens serieus een hand hebt getekend.
Een hand tekenen is een moeilijke opgave. De vingers moeten in goede verhouding tot elkaar staan en ook in verhouding tot de rug van de hand.
Pak eens een vel papier en teken daarop een hand met vier en daarna een hand met vijf vingers. Die met vijf vingers is onevenredig moeilijker. Bedenk dan ook nog eens dat een tekenfilmfiguur heel heel heel vaak getekend moet worden en het word je duidelijk: vier is véél makkelijker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat het meestal toch voor kinderen is, en dan maakt het toch niet uit als het niet zo gedetailleerd is.
Ook is het, zoals eerder gezegd, ontzettend moeilijk om een hand te tekenen. Ik heb vaak genoeg bij het vak handvaardigheid of tekenen wanhopig geprobeerd om handen aan mijn (toch al niet zo mooie) poppetjes te lijmen...
xxx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de 12de verjaardag van een stripfiguur worden twee vingers ritueel afgehakt. Dit gebeurd (voor zover ik weet)alleen in de tweet comics studio in nairobi.