Welk Suske & Wiske album is 't best?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De beste ga ik kopen :).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, goed idee om GV op die manier te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
;)

Het beste antwoord

Een tiental favorieten van mij

1) nr 221 -> De rinoramp ( van WNF tegen het nodeloos slachten van dieren voor huid, ivoor etc.)
2) nr 201-> Het dreigende dinges ( zoooo verdrietig)
3) nr 229-> Tazuur en Tazijn
4) nr 217 -> De komieke Coco ( de seychellen wow!!! )
5) nr 230 -> Lambik Baba
6) nr 198-> de lieve Lilleham ( liefde maakt blind)
7) nr 227-> Het witte wief
8) nr 184-> De regenboogprinses
9) nr 72-> Jeromba de griek ( boodschap tegen discriminatie en rassenhaat)
10) nr 208-> De hellegathonden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

suske en wiske en de dartele Deva
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Poenscheppers
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het eiland amoras -
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is natuurlijk subjectief. Ikzelf vond als kind De Gouden Cirkel het allerspannendst. Met name omdat ze dreigden dood te gaan, ik geloof als een bloem op hun hoofd verwelkte of zo (ik kan het niet helemaal goed meer herinneren). Dat vond ik toen heel erg eng.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb ooit een porno suske en wiske gevonden in een la bij mn ouders..zeer goede uitgave ;-) (geen grap trouwens)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bedoelt deze
http://members.chello.nl/r.veen3/boek1.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Kweenie. Leuke link. Ik kan me herinneren dat er bij ons in huis zo'n pornostrip was van Kuifje. Kapitein Haddock riep dan steeds 'enteren'. Ik vond dat heel grappig...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@kweenie ja dat is hem idd.hahaha door Silly Wandelpeen...whaahah
De Keizer Kraker, is een parodie van Suske en Wiske, destijds uit de winkel gehaald na een kort gedding en verboden dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Kaartendans.......helemaal geweldig vond ik die!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh ja, die is ook leuk. +1
Mijn ouders spaarden Suske & Wiske. We hadden ze allemaal en volgens mij houdt mijn moeder het nog steeds bij.
De nieuwste (van de laatste jaren) ken ik niet.
Als kind had ik wel een paar favorieten. Dat waren een beetje zoete, lieve avonturen:
De minilotten van Kokonera, met leuke buitenaardse wezentjes die een eigen taaltje hadden.
En ook die hieronder vond ik heel leuk.

Nu zou ik kiezen voor de Rebelse Reinaert en Het Verdronken Land, maar dat komt door de streek waar ik nu in woon. Dan zijn die verhalen heel herkenbaar.

En juist omdat ik er zoveel heb gelezen (en herlezen, tot 10 keer toe) heb ik eigenlijk nog veel meer favorieten.

Ik denk dat je niet moet gaan kiezen uit wat mensen hier schrijven, maar gewoon zelf gaan kijken wat je een leuk verhaal lijkt. Iedereen heeft toch een andere voorkeur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'gewoon zelf gaan kijken wat je een leuk verhaal lijkt.'
Maar ja, ik wil ze niet allemaal hoeven kopen... Dat zijn er honderden!
Mijn top drie;

1. De Brullende Berg
2. De gezanten van Mars
3. De schat van Beersel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De parel in de lotusbloem .. hierin wordt ook een link gemaakt naar de dood van Willy van der Steen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1. De bronzen sleutel
2. De sprietatoom
3. De koning drinkt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de boze boomzalver!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die met het spook! Hoe heette die nou ook al weer... die met de kurkentrekker door zijn hoofd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klein sukske en wiske verkleedkist
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vond ze allemaal leuk als de teletijdmachine en professor Barabas maar op de proppen kwamen.
Verder vond ik de latere tekeningen (van met name Paul Geerts) mooier dan de tekeningen van Willy Vandersteen zelf.